رضوان حکیم‌زاده:

استفاده از فضای‌های خالی اردوگاه‌های اسکان برای استمرار تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده

۱۳۹۸/۰۲/۰۴ - ۱۵:۳۲:۲۱
کد خبر: ۸۳۸۰۴۵
استفاده از فضای‌های خالی اردوگاه‌های اسکان برای استمرار تحصیل دانش‌آموزان سیل‌زده
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که به منظور استمرار فعالیت های آموزشی از فضاهای خالی اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان استفاده خواهد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم‌زاده در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری برای دوره ابتدایی درمناطق سیلزده ازسوی وزارت آموزش و پرورش اندیشیده شده است، گفت :با توجه به ضرورت تداوم جریان آموزش برای دانش آموزان در دوره ابتدایی و لزوم عادی شدن وضع تحصیلی آنها تصمیم بر این شد در مناطق سیل زده به خصوص آنهایی که همراه خانواده های خود در محل‌های تجمع اسکان داده شده‌اند از فضاهای خالی همان مکان استفاده شود تا امر آموزش آنها تدوام پیدا کند.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی روحی و روانی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده افزود: عمل بازسازی روحی و روانی برای کودکان یکی از محور های دیگری بود که بر آن تاکید و مقرر شد با شناسایی دقیق تمهیداتی اندیشه شود و با کمک‌هایی که استان‌های دیگر می کنند و با اختصاص نیرو در محل‌هایی که لازم است به صورت خاص دانش آموزان ابتدایی تجمع پیدا کنند.

حکیم زاده با اشاره هم‌افزایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با آموزش و پرورش بیان کرد: امیدوارم با کمک و به‌کار گیری نیروهای کانون پرورش فکری شرایط هرچه زودتر فراهم بشود که بتوان سال تحصیلی جاری را به خوبی به پایان برسانیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اهمیت پایه ششم و تمهیدات اندیشیده شده هم گفت : در شورای عالی آموزش و پرورش برای پایه ششم در حال ارزیابی برنامه‌ای هستیم که امتحانات منطقه‌ای ر ا که در گذشته اخذ می‌شد بتوان به صورت ارزشیابی کلاسی برگزار کرد که اگر مصوب شود دانش‌آموزان می توانند با آسودگی خاطر بیشتری سال تحصیلی را به پایان رسانند.

وی در ادامه به احتمالی برگزاری کلاس‌های جبرانی اشاره و بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد پیش‌بینی شده است که اگر نیاز بشود کلاس‌هایی به صورت جبرانی تا پایان تابستان برگزار شود تا دانش‌ آموزانی که در معرض این وضع بوده‌اند آمادگی لازم‌ را برای شروع سال تحصیلی در مهر ماه 98 داشته باشند.

 

نظر شما