بطحایی:

بازسازی مدارس استان گلستان در اولویت قرار دارد

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۳:۴۱:۲۸
کد خبر: ۸۴۳۲۳۹
بازسازی مدارس استان گلستان در اولویت قرار دارد
وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه کلنگ زنی مدارس استان گلستان با اشاره به اینکه اولین کلنگ بازسازی مدارسی که در اثر سیل آسیب‌دیده‌اند امروز در استان گلستان به زمین زده شد، اظهار کرد: استان گلستان اولین استان درگیر سیل بود و زمینه بازسازی فراهم است اما در استان‌های دیگر مانند لرستان آمایش جمعیت مشخص نیست و امکان طرح کوچ وجود دارد. به همین جهت بازسازی مدارس استان گلستان در اولویت اول است.

 به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در حاشیه کلنگ زنی مدارس استان گلستان اظهار کرد: اولین کلنگ بازسازی مدارسی که در اثر سیل آسیب‌دیده‌اند امروز در استان گلستان به زمین زده شد بسیار امیدوار هستیم که با کمک خیرین بخش عمده مدارس تخریبی را تا مهرماه بازسازی کنیم .

 وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: در اثر سیل اخیر  ۱۵۰۰مدرسه دچار آسیب شد، از این تعداد ۲۰۰مدرسه کاملاً باید تخریب و بازسازی شود و ۱۳۰۰مدرسه دیگر با تعمیر و مرمت آماده‌سازی خواهد شد . مدارس تخریبی که تعداد کلاس‌های آن کم است تا مهرماه تکمیل خواهد شد و مدارسی که تعداد کلاس‌های آن بیشتر است در طول سال تحصیلی آینده تکمیل خواهد شد که دانش آموزان این مدارس در شیفت‌های مدارس دیگر تحصیل خواهند کرد.

 بطحایی در مورد جذب معلمان حق‌التدریسی گفت: بر اساس مصوبه مجلس، دولت موظف است آیین‌نامه جذب معلمان حق‌التدریسی را سریعاً تحویل دهد و پیش‌نویس این آیین‌نامه آماده‌شده و به‌زودی نهایی شده و با نظارت دو نماینده مجلس آماده ابلاغ خواهد شد و پس از ابلاغ همکارانی که در متن قانون به آن‌ها اشاره‌شده است یک دوره آموزشی را طی خواهند کرد و با تبدیل وضعیت از نیروی این عزیزان در آموزش‌وپرورش استفاده خواهد شد.

 بطحایی گفت: بازسازی مدارس سیل‌زده در اولویت اول ما است، استان گلستان اولین استان درگیر سیل بود و زمینه بازسازی فراهم است اما در استان‌های دیگر مانند لرستان آمایش جمعیت مشخص نیست و امکان طرح کوچ وجود دارد. به همین جهت بازسازی مدارس استان گلستان در اولویت اول  است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز