رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۱:۵۳:۵۴
کد خبر: ۸۴۸۳۷۴
رونمایی از سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی
با حضور وزیرآموزش‌وپرورش آئین رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، آئین رونمایی از سامانه پاسخگویی مدارس و مراکز غیردولتی با حضور سید محمد بطحایی در سالن شهید حججی ساختمان علاقه‌مندان برگزار شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در این آئین گفت: این سازمان با مشارکت اداره کل شهر تهران، گروه‌های نظارتی ویژه در مناطق ۱ تا ۶ شهر تهران مستقر کردیم تا بر فرایند ثبت‌نام در مدارس و مراکز غیردولتی نظارت کنند. همچنین در مناطق ۷ تا ۱۲ در روزهای مشخصی، روزانه ۵ گروه نظارتی بازرسی خود را در سطح مدارس انجام می‌دهند.

 مجتبی زینی وند خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت و پاسخگویی شکایات و تلفن گویا باهدف شفاف‌سازی برنامه مدارس و مراکز غیردولتی راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: جدول الگوی شهریه از چهار طریق به اولیای دانش آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود؛ از طریق پرتال سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، نصب اپلیکیشن روی گوشی تلفن همراه، نصب پوستر در مدارس و همچنین لینک شدن سامانه سناد و سامانه مشارکت‌ها، به‌گونه‌ای که به‌محض ثبت‌نام دانش‌آموز اطلاعات وی در هر دو سامانه قابل‌مشاهده است لذا مدارک در ۲ برگ تنظیم می‌شود و یکی تحویل اولیا و دیگری به مدرسه تحویل داده می‌شود.

 رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای اطلاع‌رسانی دقیق به اولیا در خصوص شهریه‌ها به کارخواهیم بست.

وی از وجود ۱۵۰۰ پرونده در شورای سیاست‌گذاری خبر داد و گفت: همه این پرونده‌ها مربوط به تخلفات نیست بلکه اغلب آن‌ها در خصوص درخواست‌های گوناگون در خصوص ایجاد مدارس و صدور مجوز است و تعداد کمی نیز به تخلفات مدارس در سال‌های اخیر مربوط است که تعطیلی شورای سیاست‌گذاری باعث تأخیر در رسیدگی به این پرونده‌ها شده است لذا تلاش می‌کنیم تا پایان خردادماه همه پرونده‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

میر حمایت میرزاده از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی که در این مراسم حضور داشت از بازدید هیئتی از نمایندگان مجلس از برخی مدارس غیردولتی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی باید در رسیدگی به تخلفات مدارس غیردولتی تسریع داشته باشد لذا ابتدا باید تکلیف تخلفات سال‌های قبل در اسرع وقت مشخص شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیردولتی تصریح کرد: افزایش و تقویت گروه‌های نظارتی بر مدارس غیردولتی بسیار ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

شایان‌ذکر است، سامانه ثبت شکایات و تلفن گویای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی 4317-021 است و مخاطبان جهت ثبت شکایات به‌صورت اینترنتی می‌توانند به آدرس http://mosharekatha.ir رفته و در صفحه سامانه پاسخگویی به شکایات، شکایت خود را ثبت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز