دکتر توکلی:

رقابت بیش از ۶۰۰ هزار نفر در کنکور ارشد ۹۸

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۱۳:۵۲:۰۵
کد خبر: ۸۵۵۸۴۵
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در کنکور کارشناسی ارشد ۹۸ را به تفکیک هر گروه آزمایشی اعلام کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور ، درباره جزئیات برگزاری کنکور ارشد ۹۸ بیان کرد: کنکور کارشناسی ارشد و نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در شش گروه آموزشی و ۱۳۱ کد رشته برای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب در روز‌های ۲۳ و ۲۴ خرداد ۹۸ برگزار می‌شود.

توکلی با اشاره به توزیع کارت کنکور ادامه داد: با توجه به کل داوطلبان در کد رشته‌های اول و کد رشته‌های شناور در مجموع تعداد ۶۵۵ هزار و ۵۵۲ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد صادر شد که از این تعداد، ۳۲۶ هزار و ۴۴۷ کارت مربوط به خواهران و ۳۲۹ هزار و ۱۰۵ کارت مربوط به برادران است.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد امسال نسبت به آمار داوطلبان سال گذشته این آزمون، ۱۲۱ هزار و ۵۰۲ نفر کمتر شده است، اظهار داشت: در رشته علوم انسانی بیشترین داوطلبان را داشته ایم.

وی در مورد تعداد داوطلبان به تکفیک گروه‌های آزمایشی، خاطرنشان کرد: در علوم انسانی ۳۸۵ هزار و ۶۴۰ داوطلب در ۴۵ کد رشته، در علوم پایه ۳۳ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۱۷ کد رشته، در فنی و مهندسی ۱۳۰ هزار و ۴۰۶ داوطلب در ۲۴ کد رشته، در کشاورزی و منابع طبیعی ۱۷ هزار و ۸۵۱ داوطلب در ۲۳ کد رشته، در هنر ۴۵ هزار و ۹۱۳ داوطلب در ۱۳ کدرشته و در دامپزشکی یک هزار و ۳۹۵ داوطلب در ۹ کدرشته ثبت نام کرده اند.

توکلی در مورد تعداد داوطلبان شرکت کننده در کد رشته‌های امتحانی دوم یا شناور، اظهار کرد: از میان ۶۱۴ هزار و ۸۸۳ داوطلب شرکت کننده، تعداد ۴۰ هزار و ۶۶۹ داوطلب نیز در کدرشته‌های دوم (شناور) شرکت کرده اند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۹۳ نفر معادل ۴۵.۲۳ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۲ هزار و ۲۷۶ نفر معادل ۵۴.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که در کد رشته‌های دوم شرکت کرده اند باید علاوه بر کد رشته اصلی خود، کارت آزمون کدرشته دوم یا شناور را نیز دریافت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز