سید جواد حسینی:

‌معلمان نسبت به هر قشر دیگری در جامعه، بیشتر به صداقت و عدالت حساس هستند

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۱۴:۲۸:۰۷
کد خبر: ۸۵۷۴۰۰
‌معلمان نسبت به هر قشر دیگری در جامعه، بیشتر به صداقت و عدالت حساس هستند
حسینی گفت: آموزش‌ و پرورش یک لشکر اقتصادی خفته است که ظرفیت اقتصادی بالقوه‌ای دارد و باید به فعل برسد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید جواد حسینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر محمد رضا حافظی رئیس جامعه خیرین کشور، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در روزهای اول حضورم در وزارت آموزش‌وپرورش ، توفیق داشتم در جمع اعضای هیئت‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان باشم تا مسائل و اقدامات انجام‌شده صندوق را بررسی کنیم.

وی افزود:آموزش‌وپرورش یک لشکر اقتصادی خفته است که ظرفیت اقتصادی بالقوه‌ای دارد و  باید به فعل برسد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: حد و حرارت هیچ جامعه‌ای از حد و حرارت معلمان جامعه بالاتر نخواهد رفت و به همین دلیل باید پیگیر ظرفیت اقتصادی آموزش‌وپرورش در جهت ارتقای جایگاه اقتصادی معلمان باشیم چراکه معلمی، کاری فرهنگی و تعلیم و تربیتی است که درآن کمتر می‌توان به سمت مشاغل اقتصادی رفت.

حسینی در ادامه اضافه کرد: در این راستا یکی از کارهای ارزشمند که از سال١٣٧۴شروع‌شده است ،تأسیس و راه‌اندازی  صندوق ذخیره فرهنگیان است .

وی تصریح کرد:در چشم‌انداز آینده صندوق پیش‌بینی بسیار خوبی برای افزایش سود و دارایی شده است که قابل‌تقدیر و قدردانی است .

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه قلمروهای خوبی برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌شده است،گفت: در ارتباط با بازنشستگان بیشتر فعالیت و تبلیغ شود و آنان را در خصوص میزان سود آگاه کنیم تا با آگاهی تصمیم بگیرند و البته باید یک مکانیسم تشویقی هم طراحی شود .

حسینی با اشاره به اینکه معلمان نسبت به هر قشر دیگری در جامعه بیشتر به صداقت و عدالت حساس هستند، اظهارکرد: شریف‌ترین قشر جامعه، معلمان هستند و یکی از سرمایه‌های اجتماعی سرمایه‌های نهادی است که مطالعات ۵٠ساله در ایران نشان می‌دهد، همیشه مردم معلمان را در صدر سرمایه اجتماعی نشانده‌اند.

وی در پایان با اشاره به انواع سازمان، اذعان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت و به‌ویژه درجایی که فعالیت اقتصادی وجود دارد، سازمان باید شیشه‌ای باشد .

در این نشست مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گزارش اقدامات انجام  شده در صندوق ذخیره فرهنگیان بابیان اینکه از سرمایه‌گذاری‌های جدید غافل نشدیم،گفت: با تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها، فرصت‌های خوب را شناسایی کردیم و خوشبختانه صندوق ذخیره فرهنگیان هیچ‌گاه مشمول تحریم‌ها نبوده است و با بررسی‌های انجام‌ شده ۵١درصد سهام هلدینگ انرژی سپهر خریداری شد.

نیکدل در ادامه گفت: عمر صندوق ٢۴سال است و در این سال‌ها پروژه‌های مهمی به اجرا و بهره‌برداری رسیده است که از این میان می‌توان به احداث۶٠ نیروگاه خورشیدی ١٠٠ kw بر روی سقف مدارس شهر کرمان به‌عنوان پایلوت،پروژه گچساران،پروژه سلطانیه،پروژه نیروگاه خورشیدی جیرفت کرمان و...اشاره کرد.

 

نظر شما