مهرزاد حمیدی:

ساخت فضاهای ورزشی در مدارس ضروری است

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۵:۳۴:۴۶
کد خبر: ۸۵۹۷۲۶
ساخت فضاهای ورزشی در مدارس ضروری است
معاون تربیت‌بدنی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی مدارس گفت: ساخت فضاهای ورزشی در مدارس ضروری است اما به دنبال ساخت سالن‌های ورزشی بزرگ و مجلل در مدارس نیستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: سواد حرکتی مبنای زندگی فعال است و باید مراتبی برای آن قائل شویم و در مدارس به این موضوع توجه داشته باشیم.

دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی باید بتواند در یک فضای محرم‌سازی شده فعالیت‌های ورزشی انجام دهد

وی ضمنتشکر از اقدام سازمان نوسازی مدارس کشور و ادارات کل استان‌ها در ساخت سالن‌ها و فضاهای ورزشی و تداوم این کار اظهار کرد: دانش‌آموز دختر دوره ابتدایی باید بتواند در یک فضای محرم‌سازی شده فعالیت‌های ورزشی ژیمناستیک را با لباس مخصوص و شرایط خاص آن انجام دهد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: برای ایجاد حرکت در مدارس به سالن‌های چند صد متری نیاز نداریم یا آنکه سقف ۱۰متر باشد و  دانش‌آموز امکان فعالیت داشته باشد کافی است. بنابراین سالن‌های حدود ۲۰۰متری هم در فضای مدارس برای رفع نیاز مناسب است.

وی با تأکید بر اهمیت سواد حرکتی بر سواد خواندن و نوشتن تصریح کرد: اگر دانش‌آموز حتی ۶سال از سواد خواندن و نوشتن بازبماند بازهم قابلیت جبران دارد اما اگر فعالیت حرکتی ۶سال از فردی سلب شود ناتوانی حرکتی به بار می‌آید، انس با حرکت در کودکی شکل می‌گیرد و اگر به این موضوع توجه نشود، فرد دیگر نمی‌تواند فعالیت داشته باشد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در مدارس پیشرفته دنیا در کنار تعلیم و تربیت هرروز دانش آموزان ورزش می‌کنند،  تصریح کرد: در دوره‌های قبل معاون تربیت‌بدنی ادارات کل آموزش‌وپرورش نه در حوزه سازه‌ای بلکه درزمینه ارائه مشاوره تربیت‌بدنی به‌عنوان مشاور مدیرکل نوسازی مدارس بود و اکنون هم برای این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم

 

نظر شما