رضوان حکیم‌زاده:

فضای آموزشی باید با رویکرد خشونت زدا طراحی شود

۱۳۹۸/۰۳/۲۸ - ۱۵:۳۶:۲۱
کد خبر: ۸۵۹۷۲۸
فضای آموزشی باید با رویکرد خشونت زدا طراحی شود
معاون آموزش ابتدائی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی مدارس بابیان اهمیت نقش مدارس در تربیت کودکان گفت: فضاهای آموزشی باید با رویکرد خشونت‌زدایی و دوری از استرس طراحی شوند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم‌زاده در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با تأکید بر اهمیت فضای کالبدی مدارس اظهار کرد: در معاونت ابتدایی سعی کردیم تا رویکرد دوری از استرس و خشونت  را موردتوجه ویژه قرار دهیم.

وی ادامه داد: طراحان و سازندگان مدارس باید در طراحی‌ها به اهمیت این دو موضوع توجه ویژه داشته باشند و رویکردهای مذکور را در فضاسازی‌ها لحاظ کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه متأسفانه در دنیای امروز، کودکان درگیر فضای مجازی شده‌اند، بیان کرد: فعالیت‌های فیزیکی و بازی از کودکان دور شده است اما اخیراً کشورهای اسکاندیناوی در مدارس، رویکرد بازی و استفاده از فضای فیزیکی بیرون را موردتوجه قرار داده‌اند و بخشی از کلاس درس در فضای باز تشکیل می‌شود.

فضای مدرسه شامل فضای فیزیکی، تعاملی، اجتماعی و علمی آکادمیک است

حکیم‌زاده با اشاره به چهاربعدی بودن فضای مدرسه تصریح کرد: بر اساس نظر متخصصان علم تعلیم و تربیت، فضای مدرسه شامل فضای فیزیکی، تعاملی، اجتماعی و علمی آکادمیک است و تعاملات در این فضاها اهمیت بسزایی دارد.

معاون آموزش ابتدایی با تأکید بر نگاه جامع و چهارجانبه در ساخت فضای آموزشی گفت: باید سازندگان مدارس به‌صورت هم‌زمان چهار فضا را باهم ببینند به‌گونه‌ای که  معلمان فضای تبادل‌نظر و استراحت و دانش آموزان فرصت یادگیری داشته باشند.

وی با انتقاد از فضای مدیریتی سلسله مراتبی فعلی گفت: امروزه  فضای سلسله مراتبی و اشرافی گری جای خود را به مدیریت تعاملی داده است که اگر بتوانیم فضای سلسله مراتبی را بشکنیم از اهمیت بسزایی دارد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز