دکتر غفاری:

تلاقی حوزه‌های علمی، هنری و سیاسی در جشنواره هنرهای دیجیتال

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۴:۵۷:۴۶
کد خبر: ۸۶۱۱۱۴
تلاقی حوزه‌های علمی، هنری و سیاسی در جشنواره هنرهای دیجیتال
آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر علیرضا اسماعیلی، رئیس فرهنگستان هنر، سعید منتظر المهدی، سخنگو و معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، دکتر سیدحسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر و دبیر جشنواره، بیژن اربابی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هنر و دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از مسئولان در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غفاری در این آیین با اشاره به دستاوردهای مثبت جشنواره اظهار داشت: تلفیق نگاه علمی، هنری و سیاستی را در جشنواره هنرهای دیجیتال شاهد بودیم؛ این حضور و تلاقی سه حوزه در یک نقطه، اتفاق مبارکی است که می‌تواند در آینده نیز تکرار شود.

در ادامه دکتر حسن سلطانی، رئیس دانشگاه هنر و دبیر جشنواره هنرهای دیجیتال با تاکید بر اینکه سرعت رشد فناوری به گونه‌ای است که غفلت از آن جایز نیست، گفت: خروجی جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در سه بعد آموزشی، پژوهشی و فرهنگی می‌تواند بر روی جامعه اثرگذار باشد.

به گفته وی، این جشنواره در 2بخش آزاد و آسیب‌های اجتماعی کار خود را آغاز کرد و خوشبختانه توانست نتایج خوبی را با وجود اینکه نخستین دوره از برگزاری آن بود به دست آورد.

دکتر علیرضا اسماعیلی، رئیس فرهنگستان هنر نیز با اشاره به اقدامات و ارتباطات فرهنگستان هنر و دانشگاه‌های هنر اظهار داشت: ارتباط فرهنگستان هنر و دانشگاه‌های هنر به واسطه وزارت علوم اتفاق مبارکی است که سبب شده رشته‌های جدیدی در این حوزه تاسیس شود. همچنین 6ماه پیش دفتری در فرهنگستان هنر برای ارتباط با دانشگاه‌های هنر تاسیس شد.

وی با بیان اینکه جشنواره هنرهای دیجیتال یکی از مصادیق همکاری فرهنگستان و دانشگاه‌هاست خاطرنشان کرد: 6دهه از بحث هنرهای دیجیتال می‌گذرد و در 2دهه اخیر رشد چشمگیری را در این حوزه شاهد بوده‌ایم. گروه تخصصی چند رسانه ای در سال 1378 در فرهنگستان هنر تاسیس شد. بر این اساس می‌توان گفت که ما یکی از اولین نهادهای دولتی بودیم که وارد این بحث شده ایم.

دکتر اسماعیلی خاطرنشان کرد: فرهنگستان هنر چندیدن کتاب در زمینه هنر دیجیتال چاپ کرده و همچنین در حال فراهم ساختن مقدماتی هستیم تا بتوانیم همایشی بین‌المللی، در زمینه هنرهای دیجیتال برگزار کنیم.

در ادامه، بیانیه هیئت داوران جشنواره قرائت شد و پس از آن نیز جوایز و برندگان جشنواره با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعلام و اهدا شد.

گفتنی است در پایان این مراسم دکتر غفاری، دکتر سلطانی و برخی از مسئولان دانشگاهی و دولتی از جمله سعید منتظر المهدی، سخنگو و معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری از نمایشگاه جشنواره بازدید کردند و هنرمندان به ارائه توضیحاتی در خصوص آثارشان پرداختند.

 

نظر شما