جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۱۵:۵۴:۵۹
کد خبر: ۸۶۲۶۸۶
جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
دومین جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی و با حضور اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای عالی ورزش دانشگاه گفت: این شورا به دنبال این است تا حرکتی را پایه‌گذاری کند که ورزش دانشگاه با تبدیل به یک شبکه و براساس ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، ارتقا یابد. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در المپیک‌های آتی قهرمان‌ساز باشد.

وی ضمن تأکید بر لزوم برنامه‌محور بودن ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: یک برنامه سه‌ساله در این حوزه تدوین و اجرایی خواهد شد تا ورزش دانشگاه به سمت تعالی حرکت کند و نشاط به واحدهای دانشگاه وارد شود.

دکتر مهدی علی‌نژاد رئیس فدراسیون ووشو و دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این جلسه با بیان اینکه درخصوص تیم های ورزشی دانشگاه آزاد، دو رویکرد اصلی باید دنبال شود، گفت: یکی از این رویکردها، توجه به رشته های با مخاطب بالاست. رویکرد دوم این است که بدانیم مزیت نسبی در ورزش کشور کجاست تا با فعالیت های دانشگاه به حل مسائل ورزشی کشور کمک کنیم.

وی با مروری بر جایگاه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی و وضعیت تیم های ورزشی این دانشگاه در لیگ های کشور، اظهار داشت: توجه بیش از پیش به تیم های بانوان و آقایان در رشته های کشتی آزاد، ووشو، کاراته، تکواندو، وزنه‌برداری، دوومیدانی، کبدی، سنگ‌نوردی، قایقرانی، شمشیربازی، تیراندازی، تیروکمان، واترپلو و تنیس روی میز باید در دستورکار قرار گیرد.

در ادامه، دکتر کمال جوانمرد مدیرکل تربیت‌بدنی و ورزش دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ارائه نقشه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور، گزارشی از بازی های یونیورسیاد ارائه کرد.

دکتر جوانمرد با بیان اینکه بازی های یونیورسیاد از 12 تا 23 تیرماه در ایتالیا و در 18 رشته برگزار می شود، گفت: از 42 ورزشکار جمهوری اسلامی ایران در این بازی ها، 22 نفر دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هستند که 52درصد کل شرکت‌کنندگان ایرانی را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای با رویکرد حرفه‌ای که نهایتاً منجر به درآمدزایی شود، محور اصلی حوزه ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری، بودجه‌محوری و اخلاق‌محوری سه اصل مهم سند راهبردی ورزش دانشگاه است. این سند در راستای گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده تا مباحث فرهنگی ورزش را پررنگ‌تر کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز