مصطفی آذرکیش:

تعداد رشته‌های «ایران مهارت» به ۵۰۰ رسید

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۱۰:۱۹:۰۴
کد خبر: ۸۷۰۵۷۹
تعداد رشته‌های «ایران مهارت» به ۵۰۰ رسید
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش رشته‌های مهارتی طرح «ایران مهارت» از ۲۳۷ به ۵۰۰ رشته خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مصطفی آذر کیش، بابیان اینکه ۲۳۷ پودمان و استاندارد مهارتی در طرح ایران مهارت بارگذاری شده که به ۵۰۰ مورد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: به‌این‌ترتیب پودمانی‌هایی که دانش آموزان می‌توانند در آن آموزش ببینند متنوع‌تر می‌شود.

وی افزود: این دوره برای دوره اول متوسطه ۶۰ ساعت در نظر گرفته‌شده است و بناست هر دانش‌آموز طی سه سال در دوره متوسطه اول سه سال، آموزش ۶۰ ساعت مهارت فنی و حرفه‌ای ببیند.

آذر کیش درباره اختیاری یا اجباری بودن حضور در طرح ایران مهارت گفت: در حال پیگیری برای توسعه این طرح هستیم اما فعلاً که اختیاری است و ۲۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول را تحت پوشش قرار داده است. طرح ایران مهارت از برنامه‌های مهم اوقات فراغت تابستان است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود و کمک می‌کند که آموزش در دوره متوسطه دوم و در فنی و حرفه‌ای و کاردانش کامل شود. اگر هم دانش‌آموزی در مقطع متوسطه دوم به رشته نظری برود، مزیت شرکت در این طرح این است که یک حرفه و مهارت را فراگرفته و ظرفیتی برای خود ایجاد کرده است.

آذر کیش بابیان اینکه ازجمله سیاست‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش توسعه و تقویت مهارت‌آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی گفت: توجه متوازن به ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به‌صورت جدی مورد تأکید وزارت آموزش‌وپرورش قرارداد و اجرای طرح ایران مهارت نیز در همین راستا در دست اجراست

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز