سید جواد حسینی:

هوشمندسازی بیش‌ از ۱۲۲ هزار کلاس درس و تولید ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند در سراسرکشور

۱۳۹۸/۰۴/۳۰ - ۱۴:۴۲:۰۲
کد خبر: ۸۷۴۰۰۲
هوشمندسازی بیش‌ از ۱۲۲ هزار کلاس درس و تولید ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند در سراسرکشور
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل‌اند ولی باید این رقم افزایش یابد.»

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید جواد حسینی در نشست خبری که به طور مشترک با محمد جوادآذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از مراسم امضای تفاهم نامه در نمایشگاه الکامپ برگزار شد، به «هوشمندسازی مدارس طبق ماده ۶۹ قانون برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: «اگر به دنبال کشور الکترونیک و توسعه‌یافته هستیم باید به مدرسه به عنوان کانون تحول و توسعه، مدرسه به عنوان موسسه تحول‌آفرین و معلمان به عنوان کارگزاران تحول توجه کنیم.»

وی ادامه داد: «اکنون ۲۲ درصد مدارس ما هوشمند هستند و ۷۷ هزار مدرسه ما به نوعی به خدمات اینترنتی متصل‌اند ولی باید این تعداد افزایش یابد.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به کارکردهای مثبت هوشمندسازی و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: «این امر هزینه‌ها و فعالیت‌های کیفی را تقویت و بسترهای آموزش را به طور ساده و دقیق فراهم می‌کند، در این راه حتما از بخش خصوصی و همچنین خیران استفاده می‌کنیم.»

حسینی استقرار عدالت اجتماعی را یکی از کارکرد‌های هوشمند‌سازی دانست و گفت: «از امروز تلاش جدی خود را برای عمل به مفاد تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت ارتباطات منعقد شده، آغاز می‌کنیم. در این تفاهم‌نامه مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و حاشیه شهرها و روستاها هوشمند می‌شوند.»

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره خصوصی‌سازی و نقش آن در هوشمند‌سازی مدارس گفت: «باید برای جامعه توضیح دهیم که بین خصوصی‌سازی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی تفاوت وجود دارد. بخش خصوصی نقشی در محتواسازی برای آموزش و پرورش ندارد. ما برای هوشمندسازی قطعا باید از همه ظرفیت‌ها ازجمله بخش خصوصی، حاکمیت و دولت استفاده کنیم.

حسینی از الکترونیکی شدن کارنامه و پرونده سلامت و بهداشت دانش آموزان از اول مهر خبر داد و گفت: « این امکان در مدارسی که بسترهای الکترونیک آنها فراهم است، به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد».

وی ادامه داد: هدف از هوشمندسازی مدارس ارتقای آموزش کیفی و تعاملی است.»

حسینی درباره تعداد مدارس هوشمند گفت: « ما ۱۲ هزار محتوای آموزشی هوشمند را تولید کرده‌ایم. بیش‌از ۱۲۲ هزار کلاس درس ما هوشمندسازی شده‌اند و تخته هوشمند در کلاس ها وجود دارد، البته نرخ برخورداری از امکانات فناورانه در کشور متفاوت است.»

 

نظر شما