آغاز هم‌زمان مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان در پنج شهر کشور از اول مرداد

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۶:۱۶:۱۵
کد خبر: ۸۷۴۶۱۰
آغاز هم‌زمان مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان در پنج شهر کشور از اول مرداد
معاون تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش در نشست خبری با خبرنگاران از آغاز هم‌زمان مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان در پنج شهر کشور از اول مرداد خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهرزاد حمیدی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و با موضوع مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در سالن فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برگزار شد، اظهارکرد: در فصل تابستان ۱۴میلیون دانش‌آموز در تعطیلات به سر می‌برند و وزارت آموزش‌وپرورش تلاش دارد تا زمینه فعالیت‌های متنوعی را در رشته‌های مختلف برای اوقات فراغت دانش آموزان پیگیری کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر و دختر از فردا در پنج شهر اردبیل، اصفهان، شاهرود، رامسر شهرکرد آغاز می‌شود.

وی افزود: هریک از معاونت‌ها برنامه خاصی برای دانش‌آموزان ارائه می‌دهد مانند معاونت پرورشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشکل‌های دانش‌آموزی و ... لذا قشر قابل‌توجهی تحت پوشش فعالیت‌های تابستانی قرار می‌گیرند.

حمیدی از فعالیت ۴هزار و ۵۰۰کانون ورزشی درون مدرسه‌ای در سطح کشور خبرداد و تصریح کرد: ۱۴هزار و۵۰۰کانون ورزشی نیز در خارج از مدرسه داریم که بیشترین تعداد دانش آموزان را تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی قرارداده است.

وی ادامه داد: مجموعاً در کانون‌ها ورزشی درون مدرسه ۲۰۲هزار و پانصد و در کانون‌های برون مدرسه‌ای بیش از یک‌میلیون و ۳۵۰هزار دانش‌آموز فعالیت می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اظهارکرد:ریشه همه مسابقات در مدارس است و کماکان ۴و نیم میلیون دانش‌آموز در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنند.

وی اغلب استعدادها را در نظام غربالگری فعال دانست و اضافه کرد: تلاش داریم دانش آموزان با مسابقات ملی ارتباط پیدا کنند.

حمیدی خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های ما باید به سمت مدرسه سوق پیدا کند زیرا همه فعالیت‌های ورزشی ریشه در مدرسه دارد.

وی گفت: سیاست ما میزبان شدن مدارس برای مسابقات است تا افزایش گرایش به ورزش را داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب، گفت: از طریق ورزش می‌توان شادی را در مدارس حاکم کرد لذا در همین راستا برای طرح شادی در مدارس از طریق توسعه ورزشی اقدام می‌کنیم.

 وی از آماده‌سازی فضای ورزشی مدارس برای مهرماه خبرداد و اذعان کرد: آموزش ۱۹۰هزار آموزگار برای آموزش درس تربیت‌بدنی و آموزش تلفیقی دروس دیگر ازجمله اقدامات این معاونت است.

حمیدی اظهارکرد:۲۵۰هزارآموزگارپایه در کنار ۳۳هزار معلم ورزش‌ کار آموزش درس تربیت‌بدنی در مدارس را برعهده‌دارند.

وی ۳۳هزار مربی تربیت‌بدنی را از متخصص‌ترین نیروها برشمرد و افزود: باید از ظرفیت ۲۵۰هزار آموزگار پایه در توسعه و تقویت ورزش دانش آموزی حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش ‌و پرورش اضافه کرد:آشنا سازی والدین با درس تربیت‌بدنی از فعالیت‌های مهم است، سال گذشته ۱۰۰۰نفر از مدیران به‌عنوان سرپرست گروه‌های ورزشی در مسابقات حضور یافتند که این کار باهدف تشویق مدیران به تقویت ورزش صورت گرفت.

 وی ادامه داد: اجرای طرح غربالگری هدف تشخیص چاقی و اضافه‌وزن در سایه میثاق نامه در مدارس انجام می‌شود.

حمیدی افزود: ۳۸۰سالن تربیت‌بدنی در مدارس کشور در دست احداث است که ۱۸۰سالن ۲۰۰متری در تابستان امسال افتتاح می‌شوند و بقیه را تا پایان سال به اتمام می‌رسانیم.

 وی از فعالیت مدارس در حوزه تربیت‌بدنی در نوبت عصر خبرداد و تصریح کرد: شرایط اجرای زیر نظام تربیت‌بدنی در سند تحول را در مدارس ایجاد کردیم.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: ارسال کاروان وسایل ورزشی به استان‌ها در حالی پیگیری می‌شود که تاکنون ۲۳هزار میلیارد تومان اقلام ورزشی خریداری‌شده و تلاش می‌کنیم تا آن را به میزان ۴۵میلیارد تومان افزایش دهیم و در آغاز سال تحصیلی کاروان‌های اقلام ورزشی را به استان‌های محروم اعزام کنیم.

وی ادامه داد: ۳هزار و ۲۰۰سالن ورزشی در اختیار کانون‌های ورزشی است، ظرفیت طلایی داریم که در هیچ جای دنیا نیست زیرا  ۱۴میلیون دانش‌آموز را در اختیارداریم و مشارکت والدین را نیز در این زمینه شاهد هستیم و این ظرفیت بی‌نظیری است.

حمیدی گفت: کشورهایی که امروز در رده‌های بالای ورزشی هستند در ورزش مدرسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اگر بخواهیم در رشته‌های مختلف ورزشی به رده‌های بالای جهانی برسیم، باید روی ورزش دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کنیم لذا هر موفقیت ملی از کانال مدرسه می‌گذرد.

وی از سابقه برگزاری ۵ساله المپیادهای درون مدرسه‌ای خبرداد و افزود: تلاش کردیم مسابقات ورزشی دانش‌آموزی را از جای خلوت و بدون تماشاگر به محلی شلوغ، دارای تماشاگر و پرهیجان انتقال دهیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز