اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری در دانشگاه اراک برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۳:۲۱:۰۴
کد خبر: ۸۷۵۵۸۴
اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری در دانشگاه اراک برگزار شد
اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری، به همت انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک و با رویکرد ارتقای توانمندی دانشجویان در دانشگاه اراک برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر حمیدی، رئیس دانشگاه اراک ضمن خیرمقدم شرکت‌کنندگان از جای‌جای کشور به دانشگاه اراک اظهار داشت: دانشگاه اراک جزء دانشگاه‌های قدیمی ایران است. آنچه هدف مؤسسان این دانشگاه در پنجاه سال قبل بود، آغاز مسیری است که توسط شما ادامه می بابد. بحث افزایش توان اشتغال‌پذیری، یک هدف متعالی و ضروری است که توسط مسئولان کشور پایه‌گذاری شد است و عمل به آن از ضرورت واجب کشور است. آنچه امروزه با آن مواجه هستیم فشار اقتصادی است و چشم امید ما به شما جوانان است که کشور را از تنگناهای تحریم نجات دهید تا کشور بتواند صنعت را خودش اداره نماید.

وی افزود: برگزاری مسابقات و رقابت‌های علمی گام مؤثر در تحقق این هدف کشور است.

دکتر حسین مستعان دبیر علمی برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات با رویکرد ارتقای توانمندی دانشجویان به‌عنوان نیروی ماهر و مورد نیاز بازار کار کشور و توسعه آموزش‌های مهارتی و تحقق سیاست جامع مهارت‌افزایی و همچنین ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۹ تیم از ۱۱ استان کشور شرکت کرده‌اند.

شاه‌محمدی مدیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی با ابراز امیدواری از برگزاری چنین مسابقه‌ای در پایتخت صنعتی ایران افزود: تقارن برگزاری این مسابقه و هفته کارآفرینی تقارن هدفمندی است.

وی در مورد اهمیت مهارت‌آموزی بیان کرد: در کشور همیشه مطرح است که به دنبال نام آموزش‌وپرورش و آموزش عالی، نامی از آموزش‌های مهارتی و غیررسمی نمی‌آید. متولی آموزش غیررسمی سازمان فنی و حرفه‌ای است و این مسابقه منجر به کنار هم آمدن این مراکز آموزشی به‌صورت هدفمند شده است که ماحصل آن اشتغال‌زایی و کارآفرینی است.

شاه‌محمدی افزود: ما یک اشکال بزرگ در کشور داریم وان فقر فرهنگ آموزشی است. چه‌بسا مدارک تحصیلی که بی‌مهارت کسب می‌شوند. مدیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی گفت: باید بین دانشگاه و بحث مهارت‌افزایی ارتباط برقرار نمود و یکی از ابزارهای این ایجاد ارتباط حضور سازمان فنی و حرفه‌ای در آموزش عالی است.

وی این نوید را داد که همه کارگاه‌های مهارتی مثل جوشکاری در سازمان فنی و حرفه‌ای به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

دکتر علیرضا بهرامی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اراک نیز در آئین افتتاحیه این مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در دو بخش علمی و عملی تحت نظر انجمن علمی مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه اراک با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد.

وی افزود: شرکت‌های آورین الکتریک، ماشین‌سازی اراک، واگن‌پارس، انجمن جوشکاری آزمایش‌های غیرمخرب و معاونت علمی و پژوهشی سپاه روح‌الله استان مرکزی حمایت‌های خوبی جهت برگزاری این مسابقات داشته‌اند.

بهرامی تصریح کرد: استارت برگزاری این مسابقات از بهمن‌ماه زده شد و با فراخوانی که از طریق انجمن علمی مواد و متالوژی منتشر شد درنهایت ۱۹ تیم در این مسابقه شرکت نمودند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که تیم منتخب مورد حمایت صنعت استان و کشور قرار گیرد و قطعاً این موضوع می‌تواند برای صنعت کشور دستاورد مهمی باشد، همچنین انتظار می‌رود صنایع به‌عنوان حامی در این مسابقات شرکت داشته باشند.

بهرامی بیان کرد: برگزاری این جشنواره برای استان مرکزی به‌عنوان یک استان صنعتی گام مثبتی قلمداد می‌شود، یکی از اهداف دانشگاه اراک در سال جاری ارتباط بدنه علمی دانشگاه با بطن جامعه و صنعت است و این مسابقات یکی از عملیاتی‌ترین برنامه‌های ارتباطی است که دانشگاه می‌تواند برای ارتباط با صنعت اجرا کند.

گفتنی است اولین دوره مسابقات سراسری جوشکاری با مشارکت شرکت ماشین‌سازی اراک برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز