برومند:

برنامه‌های هفته پژوهش امسال حول محور‌های بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۱۳:۴۱:۲۴
کد خبر: ۸۷۶۷۹۹
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: برنامه‌های هفته پژوهش امسال، حول محور‌های پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست معاونان پژوهش و فناوری دستگاه‌های اجرایی، با حضورمسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن شهید مفتح این وزارتخانه برگزار شد.

در این نشست درباره بررسی شیوه برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با حضور و مشارکت دستگاه‌های اجرایی کشور «برای اولین بار» علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، صحبت و همفکری و مقرر شد، برنامه‌های این هفته، حول محور‌های پیاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، سیاست‌های دولت مبنی بر پشتیبانی از توسعه تولید و ارتقاء کیفیت کالای ایرانی و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری بر اساس فناوری‌های توسعه یافته در کشور و مبتنی بر نیاز بازار معطوف باشد.

برومند در این نشست اظهار داشت: مخاطبان و ذینفعان ما در هفته پژوهش و فناوری به چند گروه تقسیم می‌شوند، مهم‌ترین ذینفعان مردم هستند و پیامی که ما به آن‌ها می‌دهیم باید مملو از امید باشد تا بدانند در کشور افرادی هستند که در حوزه پژوهش و فناوری مشغول فعالیت هستند  به طوری نتایج تحقیقات آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان و پژوهشگران از دیگر ذینفعان این هفته محسوب می‌شوند؛ ادامه داد: از سال گذشته واژه و فرهنگ «تقاضامحور» در میان جامعه نهادینه شده است. مسئله اصلی ما هم اکنون در ارتباط گرفتن نیاز واقعی، اتصال به عرضه و پشتیبانی از آن است به طوری که باید مکانیسم‌هایی برای آن ایجاد شود.

برومند تاکید کرد: در هفته پژوهش و فناوری باید با مردم صحبت کرد؛ به گونه‌ای که فضای جامعه مختص بحث پژوهش و فناوری باشد، لذا خروجی پژوهش‌ها را مردم باید به شکل ملموس ببینند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان این پیشنهاد که درهفته پژوهش می‌بایست درب صنایع و مجموعه‌هایی که نیاز دارند به سوی پژوهشگران باز شود؛ خاطرنشان کرد: باید در هفته ملی پژوهش و فناوری و برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش و فناوری یک جهش بزرگ در همکاری‌های بین بخش‌های سرمایه‌گذاری رخ دهد.

 

نظر شما