اولین نشست هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۸ مرداد ماه برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۴:۴۶:۳۲
کد خبر: ۸۷۸۵۱۶
اولین نشست هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی امروز ۸ مرداد ماه برگزار شد
اولین نشست هم‌اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف آشنایی مسئولان واحدها با راهبردها، رویکردها، اولویت‌های این دانشگاه صبح امروز ۸ مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست سه‌ روزه هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن فرهیختگان آغاز به کار کرد.

محمدرضا مردانی سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست با بیان اینکه آموزش عالی به عنوان موتور محرکه و پیشران توسعه همه‌ جانبه در تمام کشور‌ها محسوب می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی علاوه بر ایفای نقش آموزشی، پژوهشی و فناوری، دو وظیفه تربیت مدیران، متخصصان و کارشناسان آینده و همچنین تأثیرگذاری در مناسبات فرهنگی و اجتماعی را نیز برعهده دارند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر کارکرد‌های فوق، دارای ویژگی‌های منحصربه‌ فرد دیگری ازجمله مدارس سما، آموزشکده‌های تخصصی، مدارس عالی مهارتی و... نیز است.

مهم‌ترین رسالت دانشگاه آزاد، تربیت انسان‌های والا و اثرگذار در کشور است

مردانی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین رسالت دانشگاه آزاد اسلامی، تربیت انسان‌های والا و اثرگذاری در حوزه فرهنگی و تربیتی کشور است، اظهار کرد: این دانشگاه نهادی جوشیده از دل انقلاب اسلامی است و از همین رو ضروری است که وظایف این دانشگاه با تکیه بر راهبرد مدیریتی و مدیرانی توانمند انجام شود.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: از آنجا که این دانشگاه از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند و باید براساس اقتصاد درآمد و هزینه خود در راستای اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد، به همین دلیل مدیریت در این دانشگاه باید علاوه بر تسلط به دانش مدیریتی، با اسناد فرادستی، راهبرد‌های کلان و آخرین سیاست‌های مدیریتی منطبق باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: بررسی‌های صورت‌ گرفته، نشان می‌دهد اغلب چالش‌ها و ناکارآمدی‌ها ناشی از سپردن امور به دست مدیرانی است که از حوزه مسئولیتی خود شناخت کافی ندارند. از این رو تلاش مضاعفی صورت گرفته تا در گام اول، مدیرانی دارای سوابق و تجارب ارزشمند مدیریتی و توانایی‌های بالای علمی انتخاب شوند و در گام دوم، آشنایی بیشتر با وظایف مسئولیتی در یک برنامه دانش‌افزایی و توانمندسازی مدیران برای آن‌ها تبیین و اجرایی شود.

مردانی با اشاره به اهداف برگزاری «نشست هم‌اندیشی و آشنایی با راهبردها، رویکردها، اولویت‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی» گفت: آشنایی با وظایف، بازخوانی مسئولیت‌ها، مرور مجدد اسناد فرادستی، آشنایی با بخشنامه‌ها، سیاست‌ها و رویکرد‌های دانشگاه ازجمله اهداف برگزاری این نشست سه روزه است تا به انجام بهتر مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند. با توجه به تنوع بخش‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری، اداری مالی، بودجه و منابع انسانی، ضروری است که مسئولان واحد‌ها با رسالت‌ها و مأموریت‌های هر بخش به طور جداگانه آشنایی پیدا کنند تا خللی در امور به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه این نشست اولین دوره کارگاهی برای مسئولان واحدهاست، اظهار داشت: در گام‌های بعدی، کارگاه‌هایی در حوزه‌های مختلف مدیریت در ابعاد تخصصی و سطوح مختلف طراحی و اجرا خواهد شد.

مردانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، ظرفیت بسیار خوبی در اختیار دارد، تاکید کرد: این دانشگاه می‌تواند علاوه بر کارآمدسازی مدیریت در سطوح مختلف دانشگاه آزاد اسلامی دوره‌های کوتاه‌ مدت تخصصی را برای سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور برگزار کند.

سرپرست دفتر انتصابات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های این نشست سه روزه، تصریح کرد: در این دوره منویات و انتظارات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین خواهد شد و زمینه آشنایی با اسناد بالادستی، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور، سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و... فراهم می‌شود. همچنین مدیران کل و معاونان دانشگاه وظایف حوزه متبوع خود را در کارگاه‌ها مطرح خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به مدیریت جهادی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان و آشناسازی با مباحث مرتبط با رسالت‌های فرهنگی و تربیتی، از دیگر برنامه‌های این نشست سه‌ روزه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز