نمکی مطرح کرد

افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی به نفع کشور نیست

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۱۴:۴۸:۱۴
کد خبر: ۸۷۸۵۱۸
وزیر بهداشت گفت: با تشخیص وزارت بهداشت میزان ظرفیت پذیرش رشته پزشکی افزایش می‌یابد در حال حاضر این افزایش ظرفیت نفع کشور نخواهد بود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: معتقدیم که ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی و باری که بر دوش نظام سلامت بعد از فارغ‌التحصیلی این گروه بر دوش نظام سلامت سنگینی می‌کند، برای نظام سیاسی و نظام اجتماعی کشور، نیز مشکل آفرین خواهد بود.

نمکی ادامه داد: مسئله کمبود پزشک عمدتا ناشی از توزیع نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته پزشکی در سراسر کشور است علاوه برآن در حال حاضر هم تعداد زیادی پزشک داریم که از کار طبابت خارج شده اند. ما باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم انجام دهیم و برنامه‌های انگیزشی بهتری را در کشور اجرا کنیم . صرفا با افزایش کمی به این هدف نخواهیم رسید.

وی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت ۳۰ درصد دانشجویان پزشکی را بومی جذب می‌کند به طوری که تا ۲ الی ۳ سال آینده این پزشکان فارغ التحصیل خواهند شد با این رویه عمده نیاز مناطق محروم هم برطرف می‌شود.

نمکی با بیان اینکه افزایش بیش از این ظرفیت پذیرش پزشکی به نفع کشور نیست؛ خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت تشخیص دهد، میزان ظرفیت پذیرش یا پذیرش نیرو‌های بومی را افزایش خواهد داد به طوری که نیاز به هیچ اقدام شتابزده‌ای نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز