دکتر نظرپور:

لزوم استفاده بهینه از بودجه‌های تخصیصی به دانشگاه‌ها

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۴:۰۰:۳۹
کد خبر: ۸۸۰۶۳۷
لزوم استفاده بهینه از بودجه‌های تخصیصی به دانشگاه‌ها
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط کنونی، این امکان وجود دارد که تخصیص بودجه دانشگاه‌ها صددرصدی نباشد که این مهم لزوم استفاده بهینه از اعتبارات تخصیص داده شده را دو چندان می‌کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدتقی نظرپور در جلسه مشترک روسای دانشگاه‌های استان مرکزی با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در اراک اظهار داشت: دانشگاه‌های استان مرکزی دارای ۲۱ ژورنال تخصصی علمی هستند که از این تعداد تاکنون ۴۳ شماره آن منتشر شده است. همچنین استان مرکزی به صورت هم‌زمان میزبانی ۳۵ همایش تخصصی و سخنرانی‌های علمی را نیز عهده‌دار بوده است که این تعداد آمار خوبی برای استان مرکزی به شمار می.آید.

وی افزود: پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان مرکزی تاکنون ۲۶ هزار و ۶۶۵ مقاله علمی چاپ کرده‌اند که هزار و ۲۳۹ مقاله در سطوح بین‌المللی به ثبت رسیده است و حدود ۱۶ هزار و ۸۳۹ مقاله نیز در همایش‌های علمی داخلی منتشر شده است. در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ تعداد ۵۰ هزار دانشجو در سراسر استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند که این مراکز نیز در مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ عضو هیئت علمی دارند.

دکتر نظرپور بر لزوم استفاده حداکثری از امکانات کاربردی استان مرکزی تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی جامعه مجموعه مدیریتی استان مرکزی باید در حوزه آموزش عالی به آمایش توجه ویژه داشته باشد. در استان‌های صنعتی هم نباید این نگرانی وجود داشته باشد که تنها یک دانشگاه جامع وجود دارد؛ بلکه وجود یک دانشگاه صنعتی در کنار سایر دانشگاه‌ها می تواند در توسعه ارتباط میان صنعت و دانشگاه تاثیرگذار باشد که خوشبختانه این پتانسیل در استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور وجود دارد و دانشگاه صنعتی اراک به مانند گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: همه ما اعم از وزارت علوم و نمایندگان استان باید کمک کنیم تا دانشگاه صنعتی اراک به جایگاه واقعی خود برسد و از این ظرفیت سرشار به خوبی استفاده شود. در ادامه آنچه مهم است توجه به این نکته است که با توجه به شرایط کنونی، این امکان وجود دارد که تخصیص بودجه دانشگاه ها صددرصدی نباشد که این مهم لزوم استفاده بهینه از اعتبارات تخصیص داده شده را می‌طلبند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز