رییس صندوق رفاه دانشجویان، ماموریتهای سه گانه صندوق را تشریح کرد

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۴:۳۹:۲۷
کد خبر: ۸۸۷۶۱۳
رییس صندوق رفاه دانشجویان، ماموریتهای سه گانه صندوق را تشریح کرد
اولین نشست خبری صندوق رفاه دانشجویان در سال 98 برگزار شد

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، اولین نشست خبری این صندوق پس از انتصاب دکتر مطیعی به سمت ریاست صندوق رفاه با حضور اصحاب رسانه و خبرگزاری ها برگزار شد.

در این نشست دکتر مطیعی بر ماموریتهای اصلی 3 گانه صندوق تاکید نموده و خاطرنشان کرد: ماموریتهای صندوق در سه حوزه حمایت مالی از دانشجویان با پرداخت وام های دانشجویی، کمک به تغذیه ی دانشجویان و کمک به ارتقای کمی و کیفی سراهای دانشجویی در دانشگاههاست و رویکردهای مد نظر قرارداده شده به صورت خلاصه شامل: اولین و اساسی ترین رویکرد، عدالت محوری در حوزه وام های دانشجویی و ارتقای کیفیت سراها ، رستورانها و آشپزخانه ها می باشد. این اصل از این جهت مهم است که میزان منابع صندوق محدود است و تناسب لازم را با انتظارات و نیازهای دانشجویان ندارد و بنابراین تخصیص این منابعِ محدود، نیازهای با اولویت را ایجاب می کند که بر اساس شاخص های عدالت محوریِ طراحی شده اقدام نماییم.

مطیعی تصریح نمود: بحث استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی موجود در اسناد بالادستی مثل قانون برنامه ی توسعه ششم و قوانین بودجه سنواتی به منظور ارائه خدمت بیشتر به دانشجویان رویکرد دوم صندوق می باشد. تلاش جهت تشویق و ترغیب دانشگاهها به ارتقای کیفیت و کمیت تغذیه دانشجویان و حمایت از این موضوع و ارتقای کیفیت و کمیت سراهای دانشجویی از رویکردهای اصلی صندوق است.

مطیعی در ادامه اشاره کرد: منابع صندوق مرکب از وصول مطالبات وام های گذشته، اعتبارات عمومی که در بودجه ی سنواتی به صندوق داده می شود و همین طور جذب کمک های خیرین و واقفین و مشارکت های مردمی می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز