علیزاده:

طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان از مهرماه سال جاری در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۲:۲۲
کد خبر: ۸۹۹۷۵۶
طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان از مهرماه سال جاری در دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان از آغاز طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان از مهرماه سال جاری در دانشگاه‌ها خبر داد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمد حسین علیزاده روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی در دانشگاه صنعتی امیر کبیر اظهار داشت: بحث ورزش به عنوان یک امر عمومی در محیط‌های مختلف دنبال می‌شود، ولی آنچه که از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود؛ اتخاذ نگاه و رویکرد علمی به ورزش است که طرح یکپارچه پایش تندرستی دانشجویان در همین مسیر است و با حساسیت عالمانه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریورماه) به عنوان روز جهانی ورزش دانشگاهی و اهمیت استفاده از دانش نوین ورزش دنیا در کشور گفت: در سال تحصیلی جاری با همکاری کمیته ملی المپیک دوره‌های آموزشی بین المللی ورزشی با هدف دانش افزایی به اساتید، دانشجویان و ورزشکاران در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر و منظم رویداد‌های بزرگ ورزشی از برنامه‌های موفق این سازمان است گفت: در سال جاری المپیاد ورزش همگانی دانشجویان با مشارکت ۴۰۰۰ دانشجو برگزار شد و دور بعدی این المپیاد با پیش بینی شرکت ۶۰۰۰ دانشجو در دانشگاه شهر کرد برگزار خواهد شد؛ همچنین در سال آتی نیز المپیاد قهرمانی ورزش دانشجویی در استان گیلان برگزار می‌شود.

 علیزاده افزایش سرانه ورزشی و تجهیز دانشگاه‌ها به امکانات ورزشی را از دیگر برنامه‌های سازمان امور دانشجویان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۷ چمن مصنوعی در دانشگاه‌ها به بهره برداری رسید و در سال جاری نیز ۴۵ طرح جدید ورزشی در دانشگاه‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نقش ورزش و تحرک بدنی در سلامت جسمانی دانشجویان گفت: وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان تلاش می‌کنند با تجهیز دانشگاه‌ها شرایطی را فراهم کنند تا دانشجویان در همه ساعات شبانه روز و به راحتی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی " دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی" برای کارشناسان ادارات تربیت بدنی دانشگاه‌ها که اجرای عملیاتی طرح سراسری پایش سلامت جسمانی را به عهده دارند در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز