وزیر آموزش‌وپرورش:

ارتقاء کیفیت مدارس دولتی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش است

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۴:۱۹
کد خبر: ۸۹۹۷۶۰
ارتقاء کیفیت مدارس دولتی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش است
وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت دولت اظهار کرد: تمرکز وزارت آموزش‌وپرورش بر توسعه کیفی است و در چارچوب همین مسئله، ارتقاء کیفیت آموزشی به‌ویژه مدارس دولتی مورد توجه قرارگرفته است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیئت دولت در پاسخ به این سؤال که وزارت آموزش‌وپرورش چه برنامه‌ای برای ارتقاء کیفیت آموزش در مدارس دولتی دارد، گفت: در اثر تلاش‌هایی که در طول چهار دهه گذشته در آموزش‌وپرورش انجام‌شده است، توسعه کمی خوبی در حوزه آموزش ‌و پرورش ایجاد شده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در همه مناطق و حتی مناطق کم‌جمعیت فرصت‌های آموزشی توزیع‌شده است و در حال حاضر باید اقدامات خود را برای توسعه کیفی متمرکز کنیم. در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش هم پیش‌بینی‌های خوبی برای تحول در این حوزه صورت گرفته است. همچنین در سند تحول برنامه‌هایی برای تحول در برنامه درسی، پیش‌بینی طرح بوم، برنامه مدارس و همچنین اختیاراتی به مدارس ارائه ‌شده است تا برنامه‌های متناسب را برای دانش آموزان خود پیش‌بینی کنند.

 وی با بیان اینکه در این سند برای ارتقاء کیفیت معلمان و بهبود فضای آموزشی هم پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته، تصریح کرد: ارتقاء سطح دسترسی به محتوای آموزشی و افزایش سرانه آموزشی از دیگر مواردی است که در این سند موردتوجه بوده است؛ چراکه علی‌رغم همه تلاش‌ها برخی مناطق از نظر فضای آموزشی با متوسط کشور فاصله‌ دارند.

حاجی میرزایی افزود: با این ‌وجود تلاش می‌کنیم فضای آموزشی مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و به ‌تدریج کیفیت آموزش در مدارس به‌خصوص مدارس دولتی را افزایش دهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز