فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر» دانشگاه آزاد اسلامی بروزرسانی شد

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۵:۱۸:۰۵
کد خبر: ۹۰۲۵۹۲
فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار، جعلی و نامعتبر» دانشگاه آزاد اسلامی بروزرسانی شد
پنجمین جلسه اعتبارسنجی نشریات علمی و بروزرسانی فهرست‌های مجلات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، پنجمین جلسه کمیته اعتبارسنجی نشریات علمی و بروزرسانی فهرست‌های مجلات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کیفی‌سازی انتشار مقالات دارای اعتبار و اهمیت آن در رتبه‌بندی دانشگاه در سطوح ملی و بین‌المللی، توسط پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه تعداد 46 مجله که قبلا توسط کارگروه‌های ارزیابی‌کننده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته بود، ارزیابی نهایی شد و فایل Journal Metrics 2018 تهیه شده نیز به منظور بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی و استان‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین در پی ارائه فهرست‌ «مجلات دارای اعتبار» در خرداد ماه سال 1398، فهرست جدید به‌روزرسانی شد و با کد 98/3 برای بهره‌برداری واحدهای دانشگاهی ارائه ‌شده است. این فهرست، حاصل هم‌اندیشی و همکاری با صاحب‌نظران دانشگاه آزاد اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی هیات ممیزه دانشگاه، با در نظر گرفتن بخشنامه‌های مرتبط با دانشگاه است و شامل چهار مجموعه با تفکیک موضوعی به شرح زیر است:

  1. Arts & Humanities Citation Index
  2. Social Sciences Citation Index
  3. Science Citation Index Expanded
  4. Emerging Sources Citation Index

با توجه به پیچیدگی فرآیند شناسایی مجلات نامعتبر و جعلی و لزوم معرفی این دسته از مجلات، به دنبال ارائه فهرست‌ «مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر» در خرداد ماه 1398، این فهرست نیز توسط پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به‌روزرسانی شد که با کد 98/30 در وب سایت به نشانی http://rsh.rvp.iau.ir موجود هستند.

با توجه به لزوم و اهمیت ارائه دستاوردهای علمی دانشگاه در مجلات معتبر، جلسات کمیته تخصصی اعتبارسنجی نشریات علمی هر سه ماه یک‌بار تشکیل خواهد شد و نتایج حاصل از آن به استحضار واحدهای دانشگاهی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کلیه نویسندگان مقالات علمی خواهد رسید.

همواره جدیدترین نسخه فهرست‌ها مورد بهره‌برداری و استفاده قرار گرفته و این فهرست‌ها ملاک تشخیص خواهند بود.

لازم به ذکر است کلیه موارد موجود در اطلاعیه 25 دی 97 (به‌روزرسانی فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر و معرفی فهرست مجلات دارای اعتبار) که به استحضار کلیه واحدها رسیده است، به قوت خود باقی بوده و همچنان ملاک عمل خواهد بود. در صورت عدم توجه به فهرست‌های مذکور، کلیه مسئولیت بر عهده نویسنده خواهد بود.

 

نظر شما