وزیر آموزش‌وپرورش:

خیرین مدرسه ساز مهم ترین شریک آموزش و پرورش هستند

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۵:۴۵:۳۹
کد خبر: ۹۰۴۲۴۵
خیرین مدرسه ساز مهم ترین شریک آموزش و پرورش هستند
وزیر آموزش‌وپرورش در آیین افتتاح مدرسه در بخش ازگله از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی یادگیری است و باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کند تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی‌میرزایی در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه، مدرسه زنده یاد حاج جواد معظمی در بخش ازگله از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را افتتاح کرد و در جمع  دانش‌آموزان مدرسه حضور یافت و درباره وضع آموزشی آن‌ها با دانش‌آموزان گفت‌وگو کرد.

وی در جمع خبرنگاران حاضر در مراسم گفت: مدرسه کانون اصلی یادگیری است و باید مناسب‌ترین امکان را برای یادگیری فراهم کند تا دانش‌آموزان وقتی به مدرسه می‌آیند اشتیاق داشته باشند و معلم و مدیر خود را خوب ببینند و فضای مدرسه را فضایی مناسب بدانند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خیرین عزیز که در کار احداث مدرسه به یاری آموزش و پرورش آمده‌اند سنگ‌ تمام گذاشته‌اند، گفت: خیرین، مدارسی با استانداردهای بسیار بالا می‌سازند و مدارسی که امروز در ثلاث باباجانی افتتاح شد مدارسی هستند که شاید نمونه آن‌ها در تهران هم پیدا نشود.

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: تمام تلاش بر این است که سرانه فضای آموزشی افزایش داده شود، تا سال گذشته 11 استان ما زیر متوسط کشوری بودند و تلاش ما این است تا آن‌ها را به متوسط کشوری برسانیم و طبیعی است وقتی این استان‌ها به متوسط برسند،  برسند بیشتر هم ارتقا پیدا خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال گذشته استان کردستان از این فهرست خارج شد و به متوسط کشوری رسید،اظهار کرد: در کرمانشاه‌ با تلاش خیران مدرسه‌ساز  فضاهای خوبی در استان ساخته شده است و70 سانتی‌متر به سرانه فضای آموزشی افزوده شده است و در حال حاضر سرانه فضای آموزشی استان  7.2 متر مربع است که سرانه خوبی است .

حاجی میرزایی خیران مدرسه‌ساز را مهم‌ترین شریک آموزش و پرورش دانست  و گفت: خدا را شاکر هستیم که چنین انسان‌هایی برای آموزش کودکان این سرزمین همت می‌کنند و سرمایه‌ خود را هزینه می‌کنند. اعتقاد دارم که غیر از سرمایه و تجهیزاتی که آن‌ها هزینه می‌کنند، حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به دیگران دارند و آن همراهی و همدلی با مردم در شریک شدن در غم‌ و کاستی‌های آن‌ها، چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز