وزیر آموزش و پرورش:

تا زمانی که کنکور تنها هدف فارغ التحصیلان مدارس است؛ شاهد انحراف نظام تعلیم و تربیت از اهداف خود خواهیم بود

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۴:۵۲:۳۰
کد خبر: ۹۰۴۷۳۵
تا زمانی که کنکور تنها هدف فارغ التحصیلان مدارس است؛ شاهد انحراف نظام تعلیم و تربیت از اهداف خود خواهیم بود
وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: تا زمانی که کنکور تنها هدف فارغ التحصیلان مدارس است؛ شاهد انحراف نظام تعلیم و تربیت از اهداف خود خواهیم بود

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه با خیرین مدرسه‌ساز که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: زلزله کرمانشاه، قلب مردم ایران را لرزاند و شور یاری به مردم کرمانشاه، همه کشور را فراگرفت. مردم پس از زلزله به سرعت دست به کار شدند و برای کاستن از آلام مردم زلزله زده تلاش کردند. خوشبختانه امروز چهره دیگری در استان می‌بینیم و اتفاق بزرگی افتاده است. تهدید به فرصت تبدیل شد. همه ایران امروز باید بدانند کرمانشاه در چه وضعیتی است، آن زمان همراه با مردم در رنج فرو رفتند و همراهی کردند از وضعیت فعلی استان کرمانشاه در حال حاضر باید آگاه شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از همه خیرین و همه استان‌های معین که در کار نیک مدرسه‌سازی در استان کرمانشاه تلاش کردند، تشکر کنم. امیدوارم با تلاش بیشتر این حرکت مقدس  را استمرار ببخشیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه جامعه فرهنگی ایران جامعه‌ای دردمند، دغدغه‌مند و مسوولیت‌پذیر است، گفت: امروز استان کرمانشاه دارای سرانه فضای آموزشی مناسبی شده است به طوریکه سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۲ متر مربع و‌ سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه ۷.۲ مترمربع شده است .

حاجی‌ میرزایی آموزش و پرورش را نیازمند  مشارکت همه بخش های جامعه دانست و اظهار کرد: تنها با همکاری است که هم افزایی به وجود می‌آید و اگر قرار باشد هر بخش کار خود را بکند، کاری پیش نخواهد رفت و به همین خاطر شورای آموزش و پرورش جایی برای رسیدن به ماموریت‌ها و فعالیت‌های هم‌افزا است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یک نظام آموزشی۱۲ ساله داریم و در پاپایان این ۱۲سال کنکور نشسته است تا آنها را تحویل بگیرد لذا نظام آموزش و پرورش ما از ابتدا خود را آماده چنین متقاضی می کند که افراد باید مهارت های تست زنی و تشخیص گزاره های درست و غلط تستی را داشته باشند و این به معنای انهدام نظام تعلیم و تربیت است. زیرا از همان کلاس اول هرچه برنامه تربیتی و‌ مهارتی داشته باشیم، چون آخرش کنکور است، اثری ندارد و برنامه های تربیتی و مهارتی ما به حاشیه می رود لذا باید کنکور را برداریم. باید در انتهای راه آموزش و پرورش دستگاه ها و موضوعات دیگری باشند که کنکور هم یکی از آنها باشد به طوری که تمرکز همه دانش آموزان ما به سمت کنکور نرود که در این حالت تربیت چند ساحتی مطابق سند هم اتفاق نمی افتد.

 پایان کنکور زمانی است که ما در پایان ۱۲ سال تحصیل گزینه‌های دیگری برای دانش‌آموز داشته باشیم. اینجا به کمک همه نیاز داریم. ممکن است دیگران هم بگویند دانش‌آموز را اینگونه تربیت کنید؟ بله، رویکرد سند تحول بنیادین همین است و به دنبال تحول است. امروز یک اقتصاد ۱۰ هزار میلیاردی حول کنکور است. این اقتصاد مسیرش را اشتباه رفته است، به بیراهه رفته است. این ظرفیت اگر در جای مناسب هزینه شود، به ثمر می‌رسد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: جمهوری اسلامی تلاش کرده تا چتر آموزشی را در همه مناطق کشور بگستراند، هدف‌ امروز ما این است تا عدالت کیفی هم محقق شود. برای تحقق عدالت کیفی در آموزش و پرورش باید قدم برداریم. آخر خط همه آموزش و‌پرورش، مدرسه است. تبلور تلاش‌ها در مدرسه است و باید مدرسه جایگاه اساسی خود را پیدا کند. طرح بوم فرصت خوبی برای مدارس است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه  مسأله مدارس خشتی و گلی جز در استان سیستان و بلوچستان در بقیه نقاط کشور پایان یافته است و آن استان هم تا پایان آبان مدارس خشتی و گلی اش برچیده می شود.

وی افزود: برای گرمایش مدارس اعتبار لازم را اختصاص داده‌ایم و تمام کمک‌مان را می‌کنیم تا مدارس ایمن باشند. سایر درخواست‌های استان را نیز بررسی و کمک خواهیم کرد به بهترین نحو انجام شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز