علیرضا کاظمی:

جشن عاطفه‌ها در بیش از ۶۰ هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۱۴:۳۰:۲۹
کد خبر: ۹۰۶۳۲۷
جشن عاطفه‌ها در بیش از ۶۰ هزار مدرسه کشور برگزار می‌شود
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش یکی از مهم‌ترین وظایف آموزش‌وپرورش را انتقال مهارت‌های اجتماعی و نهادینه‌سازی آن در دانش‌آموزان دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا کاظمی در مراسم جشن عاطفه‌ها که صبح امروز در ورزشگاه الغدیر شهر قدس برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری جشن عاطفه‌ها در بیش از۶۰هزار مدرسه کشور گفت: در این مراسم دانش‌آموزان درس انسان‌دوستی، نیکوکاری و فرهنگ مهربانی و محبت را تمرین می‌کنند. در سوره‌ای از قرآن خداوند انسان‌های خوب را دو گروه می‌داند؛ یا باید خودمان جزو کسانی باشیم که کمک، دستگیری و مهربانی می‌کنیم و دست دیگران به‌ویژه یتیمان را می‌گیریم یا اگر بضاعت و توانمندی نداریم باید دیگران را به این کار تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: پرچم‌دار ترغیب جامعه برای کمک به همنوعان خود باشیم. سرودهای انقلابی و پیام‌های حماسی و دینی را به دل کلاس‌ها، خانواده و جامعه ببریم وآحاد جامعه را متوجه مسئولیت بزرگ دینی انقلابی و اجتماعی کنیم.

کاظمی افزود: قرآن ما را بعد از نماز به انفاق تشویق کرده است. قرآن کریم انفاق را راه میان‌بر موفقیت در زندگی مادی و معنوی می‌داند، بنابراین کار ارزشمند امروز دانش‌آموزان یک کار قرآنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین وظایف آموزش‌وپرورش را انتقال مهارت‌های اجتماعی و نهادینه‌سازی آن در دانش‌آموزان دانست و گفت: امروز نشان دادیم بافرهنگ مهربانی، نیکوکاری، همدلی، نوع‌دوستی و داشتن روحیه انقلابی، ولایی، حماسی و احساس مسئولیت در قبال تحریم‌های دشمن خواهیم ایستاد و مانند ۴۰سال گذشته دشمنان را به‌زانو درمی‌آوریم.

کاظمی گفت: کار امروز مهم‌تر از کمک‌هایی که دانش‌آموزان به دانش‌آموزان نیازمند در مدرسه انجام می‌دهند، توسعه و ترویج فرهنگ نیکوکاری در دل جامعه است و این عمل شما ارزشمندتر از کمکی است که در یک پاکت به دانش‌آموزان می‌دهیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان سراسر کشور سالانه در جشن عاطفه‌ها که در ابتدای مهر برگزار می‌شود بیش از ۱۵میلیارد تومان کمک جمع می‌کنند و به همنوعان خود می‌بخشند. امیدوارم با تلاش و کوشش علمی، توسعه اخلاق و آداب اسلامی و توانمندی‌های خود بتوانیم ایرانی سربلند، عزتمند، مقتدر و آباد را در آینده بسازیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز