هفت هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان راهی پیاده‌روی اربعین شدند

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۵۹:۱۹
کد خبر: ۹۱۱۲۰۸
هفت هزار دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان راهی پیاده‌روی اربعین شدند
۷ هزار نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می‌کنند و اکنون بسیاری از این افراد راهی کربلا شده‌اند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی محمدی، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان  اظهار کرد: برخی از این دانشجو معلمان به‌صورت سازمان‌یافته و خودجوش به همراه خانواده به این سفر معنوی و زیارتی می‌روند.

وی بابیان اینکه دانشگاه فرهنگیان پیش‌بینی می‌کند با توجه به شرایطی که رقم خورده است، استقبال دانشجو معلمان از این سفر زیارتی بسیار مناسب باشد، اظهارکرد: اما با این‌وجود تعداد یک هزار و۵۰۰نفر از دانشجویانی که بضاعت و توان مالی خوبی ندارند با حمایت مستقیم این دانشگاه به مراسم پیاده‌روی اربعین خواهند رفت.

1500دانشجو با حمایت مستقیم دانشگاه فرهنگیان به پیاده‌روی اربعین می‌روند

وی تصریح کرد: به همین منظور برای دانشجویان متقاضی، تسهیلات یک ‌میلیون تومانی در نظر گرفته ‌شده است اما برای دانشجویانی که تاکنون به کربلا نرفته‌اند، همه هزینه‌های رفت‌وآمد آن‌ها توسط دانشگاه فرهنگیان پرداخت می‌شود.

محمدی بابیان اینکه تمامی این اقدامات با همکاری بسیج دانشجویی و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و استان‌ها صورت گرفته است، گفت: دانشگاه فرهنگیان این نوع حمایت‌ها را از دانشجو معلمان انجام داده است چون نقش دانشگاه تسهیل‌گری و حمایت است و معتقدیم راهپیمایی دانشجویی باید خودجوش، مردمی و دانشجو محور باشد اما دانشگاه کارهای پشتیبانی و حمایتی در راستای حمایت از دانشجویان انجام می‌دهد.

همه هزینه‌های رفت‌وآمد دانشجو معلمانی که تاکنون کربلا نرفته‌اند، توسط دانشگاه فرهنگیان پرداخت می‌شود.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در استان‌ها شیوه حمایت از دانشجویان داوطلب را مشخص کرده‌ایم تعدادی از دانشجویان بی‌بضاعت و زیارت اولی و دانشجویان سال آخری را موردحمایت مستقیم در ایاب و ذهاب قرار داده‌ایم و مبلغی برای آن‌ها در نظر گرفته ‌شده است.

وی در ادامه به اجرای چند طرح ویژه در راهپیمایی اربعین هم اشاره کرد و افزود: چون معتقدیم دانشجویان باید بهره کامل از این سفر معنوی را ببرند به همین منظور چندین طرح برای این مراسم معنوی در نظر گرفته ‌شده است.

محمدی اجرای طرح خبرنگاران افتخاری با عنوان «چشم‌ها می‌گویند» را یکی از این طرح‌ها عنوان کرد وگفت: این طرح با هماهنگی رادیو ایران انجام می‌شود و به همین منظور دانشجویان می‌توانند ارتباطاتی با این رادیو داشته باشند و حال و هوای راهپیمایی اربعین را برای ما گزارش کنند.

وی اجرای طرح سوگواره مسیر عشق ویژه اربعین را دیگر طرح دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و اظهار داشت: دانشجویان می‌توانند آثار و لحظات را در قالب عکس، فیلم، دل نوشته و خاطره آماده و این آثار را برای دانشگاه فرهنگیان ارسال کنند تا ارزیابی و داوری شود و در پایان مراسم اربعین کنگره‌ای به همین عنوان ویژه دانشجو معلمان برگزار و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: کار دیگر دانشگاه فرهنگیان طرحی با عنوان۱۲۰۰دانشجو معلم نائب الزیاره ۱۲۰۰دانشجو معلم شهید هستند هرکدام از این دانشجویان کارت، مشخصات، زندگینامه، وصیت‌نامه، دست‌نوشته، دل نوشته یک شهید را در طول مسیر اربعین با خود به همراه دارند تا از این طریق یاد و نام شهدا را گرامی بدارند.

تشکیل دسته‌های عزاداری به صورت میدانی در ۱۰۰مرکز تربیت‌معلم در روز اربعین

محمدی اضافه کرد: طرح دیگری با عنوان جاماندگان اربعین داریم که در روز اربعین در ۱۰۰مرکز تربیت‌معلم کشور دسته‌های عزاداری تشکیل می‌شود و دانشجو معلمان به‌صورت میدانی دسته عزاداری برپا می‌کنند و به اماکن مقدس می‌روند.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: موکب دانشگاه فرهنگیان به‌منظور ارائه خدمات به دانشجو معلمان حاضر در راهپیمایی اربعین حسینی روز جمعه در کربلا راه‌اندازی شد که موکب دانشگاه در کربلا متفاوت از دیگر موکب‌ها است به همین منظور نشست‌ها، جلسات دانشجویی در قالب نشست‌های تخصصی، مناظرات و سخنرانی‌های علمی و تحلیلی پیش‌بینی‌شده است.

برپایی چند موکب دانشگاه فرهنگیان در مسیر پیاده‌روی اربعین

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان همچنین در پایانه‌های مرزی کرمانشاه، خوزستان و ایلام موکب‌هایی را برپا کرده است و در شلمچه و چذابه نیز 2 موکب راه‌اندازی شده است. در این موکب‌ها، نذورات خیرین میان عزاداران حسینی در راهپیمایی اربعین توزیع می‌شود.

محمدی ادامه داد: همچنین اقلام فرهنگی مخصوص دانشجو معلمان در قالب کتاب، شعر، دفترچه‌های یادداشت و خاطرات رزمندگان دوران جنگ و دیگر محصولات فرهنگی در این موکب‌ها وجود دارد و به همین منظور بسته‌های فرهنگی در پایانه‌های مرزی به دانشجو معلمان اهدا می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز