محمدرضا سیفی:

تحصیل ۲۱ هزار دانش آموز عشایری در مدارس شبانه روزی

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۵:۳۲:۰۲
کد خبر: ۹۱۱۷۴۲
تحصیل ۲۱ هزار دانش آموز عشایری در مدارس شبانه روزی
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر از رشد ۱۱ درصدی مدارس شبانه‌روزی در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار کرد: 21 هزار دانش آموز عشایری در مدارس شبانه روزی تحصیل می کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محمدرضا سیفی درباره تعداد مدارس عشایری اظهار کرد: در حال حاضر۶۰۸۰مدرسه عشایری شامل ۵۱۹۳دبستان، ۶۱۷مدرسه متوسطه اول و۲۷۰مدرسه متوسطه دوم داریم که دانش‌آموزان در ۴۰۵مدرسه‌ پسرانه، ۳۴۰مدرسه دخترانه و ۵۳۳۵مدرسه مختلط تحصیل می‌کنند.

وی به تعداد دانش‌آموزان عشایری اشاره کرد و افزود: ۱۸۲هزار و ۷۵۸دانش‌آموز عشایری شامل ۹۶هزار و ۷۱۹پسر و 86 هزار و 39 دختر در مدارس عشایری تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۳۰هزار و ۸۰۱نفر در دوره ابتدایی، ۳۶هزار و ۴۴۲نفر در دوره متوسطه اول و ۱۵هزار و ۵۱۵نفر در دوره متوسطه دوم درس می‌خوانند.

سیفی با اشاره به توجه به دانش آموزان عشایری در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفت: در راهکار 3ـ5 سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بر توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم و روستاها، حاشیه شهرها و عشایر کوچ‌نشین و همچنین مناطق دوزبانه با نیازهای ویژه با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و باکیفیت تأکید شده است.

وی اضافه کرد: در راهکار ۵ـ۵سند تحول بر اختصاص حداقل۱۰درصد و حداکثر۲۰درصد از برنامه‌های آموزشی به معرفی حرفه‌ها، هنرها، جغرافیا، آیین و رسوم و شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان‌ها به‌ویژه مناطق روستایی و عشایری با رعایت استانداردهای ارتقای ۳۹کیفیت و تقویت هویت اسلامی ـ ایرانی دانش‌آموزان در چارچوب ایجاد کارآمدی و تقویت هویت ملی تأکید شده است.

پوشش70 درصدی نوآموزان پیش‌دبستانی عشایر

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به اجرای دوره پیش‌دبستانی رایگان و دوره آمادگی دو زبانی در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: ۷۰درصد نوآموزان پیش‌دبستانی از سال ۱۳۹۴تحت پوشش قرار گرفتند که۴۰درصد آنان یعنی 8230 نوآموز، دختر بودند.

سیفی به رشد ۱۱درصدی مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد مدارس شبانه‌روزی ۱۱درصد رشد داشته است و در حال حاضر ۲۲۸مدرسه شبانه‌روزی میزبان ۲۱هزار و 157 دانش‌آموز عشایری است؛ همچنین در حال حاضر ۶۰درصد معلمان عشایری با مدرک تحصیلی لیسانس شاغل هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز