علیرضا کمرئی:

ارزشیابی های آموزش و پرورش برای کنکور قابل استناد است

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۵:۳۳:۵۴
کد خبر: ۹۱۱۷۴۵
ارزشیابی های آموزش و پرورش برای کنکور قابل استناد است
معاون آموزش متوسطه با اشاره به موضوع حذف کنکور گفت: خروجی ارزشیابی‌های ما برای کنکور قابل استناد است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا کمرئی درباره توجه به کنکور و حذف یا کمرنگ شدن این آزمون اظهارکرد: سیاست‌های مربوط به کنکور در شورای سنجش و پذیرش اتخاذ می‌شود و آموزش و پرورش هم در این شورا دو عضو دارد که شامل معاون متوسطه و وزیر آموزش و پرورش است. در واقع باید رویکرد ملی نسبت به کاهش یا هرگونه تغییر در فرآیند برگزاری کنکور به وجود بیاید.

وی ادامه داد: خروجی نظام آموزش عمومی و سنجش؛ اعتبار لازم را دارد؛ در آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت عمومی، کار می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه سنجش در آموزش و پرورش برای ارزیابی توانایی‌های معینی در دانش آموزان است،  تصریح کرد: ابعاد تربیتی بر رویکرد‌های سنجش بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد، اما اگر قرار باشد سازمان سنجش از خروجی‌های پایه دوازدهم استفاده کند، می‌تواند با توجه به اعتباری که برای آموزش‌ها در نظر می‌گیریم به آن استناد کند.

کمرئی ادامه داد: همچنان که سال گذشته ۸۵درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق سوابق تحصیلی پر شد؛ تصور ما بر این است این موضوع به قدر کفایت نظر شورای سنجش و پذیرش را جلب کرده و می‌تواند از خروجی سنجش ما استفاده کند

 

نظر شما