نورعلی عباسپور:

راه اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در۱۱هزار مدرسه

۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۴:۱۴:۳۸
کد خبر: ۹۱۴۹۶۶
راه اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در۱۱هزار مدرسه
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان درآئین ملی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان از راه‌اندازی 11 هزار اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نورعلی عباسپور درآئین ملی بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پردیس نسیبه تهران با ارائه گزارشی از عملکرد دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش، اظهارکرد: به‌عنوان تشکلی مدنی با فرمانداران و شهرداری‌ها و سایر زیرمجموعه‌های وزارت کشور در حوزه سرویس‌دهی مدارس همکاری می‌کنیم.

وی افزود: سیاست و تأکید وزیر در برنامه‌های ارائه‌شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر برداشتن دیوار حائل بین مدرسه و اولیا مسئولیت ما را سنگین کرده است لذا همه باید همکاری کنند تا از تمام ظرفیت در این خصوص استفاده شود.

عباسپور با اشاره به اجرای سندتحول اظهار کرد: بر اساس این سند، خانواده در تمام سطوح آموزش‌وپرورش از سیاست‌گذاری تا اجرا باید نقش داشته باشد لذا ساختار به‌گونه‌ای ایجاد شده تا اولیا بتوانند در سطوح مختلف نظام تعلیم و تربیت نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: اغلب اعضای انجمن اولیا و مربیان افراد دارای تحصیلات عالی هستند و سیاست ما بهره‌مندی از این ظرفیت ارزشمند در حوزه‌های مختلف تربیتی است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه انجمن‌های اولیا و مربیان در۹۷ هزار و۷۸۶مدرسه تعداد۲۷۰ هزار و۴۴۰نفر از مادران و ۳۱ هزار و ۹۷۹نفر از پدران در این تشکل مدنی هستند.

وی از ایجاد سامانه‌ای برای ثبت فعالیت‌های انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس خبر داد و افزود: ساماندهی و راهبری امور مربوط به حمل‌ونقل حدود ۵۰۰هزار دانش‌آموز در حوزه روستایی و بیش از۲میلیون و ۹۰۵هزار دانش‌آموز درحوزه شهری ازجمله فعالیت ‌های دفتر انجمن اولیا و مربیان است. لذا در حوزه حمل‌ونقل جلسات ماهیانه‌ای با وزارت کشور داریم و مصوبات آن را اجرایی می‌کنیم.

تشکیل کارگروهی تخصصی و مهارتی انجمن اولیا و مربیان در بیش از۶۰درصد مدارس کشور

عباسپور در ادامه تصریح کرد: کارگروهایی تخصصی و مهارتی در بیش از۶۰درصد مدارس کشور در بخش‌های؛ آموزشی و پرورشی، بهداشت و تندرستی و فنی و عمرانی تشکیل‌شده است.

وی از راه‌اندازی سامانه سرویس مدارس خبرداد و افزود: هرچند این سامانه با تأخیر ایجاد شد اما از سال آینده کلیه فعالیت‌های حمل‌ و نقل مدارس در این سامانه ثبت می‌شود.

راه‌اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان با خانواده‌ها در۱۰درصد مدارس کشور

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان از راه‌اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در مدارس خبرداد و اضافه کرد: باهدف تقویت جایگاه و کرامت خانواده‌ها اتاق گفتگوی اولیا و مربیان با خانواده‌ها در۱۰درصد مدارس سراسر کشور راه‌اندازی شده و برای توسعه آن در سایر مدارس تلاش می‌کنیم.

شرکت بیش از 7 میلیون و 500 هزار نفر از اولیا در دوره‌های آموزش خانواده 

وی از راه‌اندازی سامانه آموزش خانواده خبرداد و اضافه کرد: در سال تحصیلی قبل ۷میلیون و ۷۵۵هزار و۶۶۳نفر از والدین در ۱۲۷هزار و ۸۳۷دوره آموزش خانواده  شرکت کردند و آموزش‌های لازمه در خصوص تربیت فرزندان را فراگرفتند.

عباسپور از برگزاری دوره آموزشی سند تحول برای مدرسان، روسای انجمن و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷خبرداد و اظهار کرد: برگزاری دوره تاب‌آوری اجتماعی و گفتگوی بین نسلی  در۱۲استان کشور با همکاری معاونت امور زنان ریاست جمهوری  ازجمله فعالیت‌ها در سال تحصیلی گذشته  بود.

بهره‌مندی بیش از 103 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای

 وی گفت:در سال قبل ۱۰۳هزار و ۶۷۱نفر از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شدند و برای۸۳۰و مدیر جدید مراکز مشاوره مجوز فعالیت صادر شد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تجهیز۳۰مرکز مشاوره بااعتباری بالغ‌بر ۱و نیم میلیارد تومان اظهار کرد:تجهیز کتابخانه‌های پیوند با۵۰درصد تخفیف، چاپ و توزیع۱۰۰هزار راهنمای فعالیت انجمن‌های اولیا و مربیان، رتبه‌بندی ۳۱۰ مرکز راهنمایی و مشاوره به‌صورت آزمایشی و ... ازجمله فعالیت‌های دفتر انجمن اولیا و مربیان در سال قبل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز