وزیر علوم:

افزایش ۲ برابری فضاهای ورزشی روباز دانشگاه‌های کشور

۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۳:۲۰:۱۹
کد خبر: ۹۱۷۱۳۶
افزایش ۲ برابری فضاهای ورزشی روباز دانشگاه‌های کشور
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش دو برابری فضاهای ورزشی روباز دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی چندمنظوره دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد ابراز امیدواری کرد این نوع پروژه‌های ورزشی در دانشگاه‌های جوان کشور توسعه بیشتری داشته باشد و با برنامه‌های معاونت دانشجویی مجموعه ورزشی، رفاهی، زمین‌های چمن و خوابگاه‌های دانشجویی بیشتری در کنار دانشگاه‌ها شکل گیرد.

وی با بیان اینکه ارتباط در دانشگاه‌ها امروز نیاز ضروری کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط تحریم نیاز است از توانمندی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به خوبی استفاده کنیم چرا که دانشگاه‌های ما ظرفیت علمی بالایی دارند که این ظرفیت‌ها در تولید علم خود را به خوبی نشان داده است.

وزیر علوم با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا از لحاظ تولید علم روز و مراجعه دیگر کشورها برای بهره‌گیری از این علوم تصریح کرد: وضعیت علمی کشور برای کمک و حل مسائل کشور در حد مطلوبی است و در منطقه در بین کشورهای جوامع اسلامی رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت و مسائل اجتماعی و اقتصادی در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی انجام شده است، ادامه داد: از جمله این کارها می‌توان به بخش پارک‌های علم و فناوری سطح کشور و بخش علوم انسانی اشاره کنیم که در حال حاضر ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۷ مرکز رشد در حوزه وزارت علوم در سطح کشور فعالیت دارند.

دکتر غلامی تصریح کرد: امروز دانشجویان و استادانی که در کنار دانشجویان هستند، امکان فعال‌سازی گروه‌های علمی و فناوری و شگل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان را برای حرکت در انتقال دانش به سمت جامعه به وجود آورده‌اند و در همین بازه زمانی قراردادهای خوبی بین دانشگاه‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای کمک و حل مسائل و وظایف آن سازمان‌ها منعقد شده که از جمله این قراردادها می‌توان به جبران کمبودهای حاصل از محدودیت‌های تحریمی چه در حوزه‌های ساخت قطعات، چه در حوزه تدوین و برنامه‌ریزی نرم‌افزارهای ضروری و دستگاه‌ها و قطعات بسیار ظریف در بخش‌های مختلف اشاره کرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر انعقاد این قراردادها شروع خوبی داشته و هنوز در ابتدای راه هستیم و آینده خوبی را برای آن پیش‌بینی می‌کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز