با حضور وزیر آموزش و پرورش

افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه ورزشی دانش آموزی در سراسر کشور

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۳:۴۰:۰۴
کد خبر: ۹۱۸۹۱۰
افتتاح همزمان ۱۵۸ پروژه ورزشی دانش آموزی در سراسر کشور
158 پروژه ورزشی دانش آموزی در سراسر کشور شامل ۱۴۲ سالن ورزشی سرپوشیده و روباز و ۱۶ واحد استخر با اعتباری بالغ بر 488 میلیارد تومان با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در این مراسم گفت: یکی از ماموریت های آموزش و پرورش آماده کردن انسان ها برای زندگی عزت مند، سالم و با نشاط است تا بتوانند با مشارکت فعال تر در زندگی اجتماعی در سازندگی جامعه نقش خود را به بهترین وجه ممکن ایفا کنند.

وی ادامه داد: اگر این ماموریت را ماموریت اصلی آموزش و پرورش تلقی کنیم باید بدانیم که مخاطبین آموزش و پرورش در محیط هایی زندگی می کنند که شرایط و وضعیت آن ها دائما در حال تغییر است و این تغییرات در روابط، نقش، سلامت و زندگی آن ها تاثیرگذار است.

حاجی میرزایی افزود: با توجه به اقتضائات دنیای امروز، امور بوسیله تحرک کم تر اجرا می شود و کسانی که نتوانند با این تغییرات هماهنگ شوند دچار اضطراب، تشویش و دل زدگی می شوند و آموزش و پرورش برای اینکه بتواند افراد را برای این تغییرات گسترده و مستمر آماده کند باید به همه جنبه های زندگی توجه کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما با انسانی روبرو هستیم که در معرض انواع و اقسام شرایط جدید قرار دارد و حتما باید به گونه ای او را آماده کنیم که در برابر این تغییرات بتواند شخصیت و هویت خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین بنا دارد افراد را در وجوه و ابعاد مختلف پرورش دهد و دانش آموز باید در تمام جنبه ها و ابعاد توانمند شود و تمام ساحتی رشد یابد.

حاجی میرزایی تاکید کرد: در منطق سند تحول بنیادین هر یک از ارکان تعلیم و تربیت باید در جای خود نقش آفرینی کنند تا در نهایت به رشد متوازن دانش آموز منتج گردد و ذکر این نکته مهم است که همه ابعاد باید بطور یکسان و در کنار هم رشد و تکامل یابد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر طبق سند تحول بنیادین باید به ازای هر دانش آموز 6.1 مترمربع سرانه فضای ورزشی داشته باشیم افزود: تاکنون کمی بیشتر از یک سوم این فضا را فراهم کرده ایم و حتما باید به لحاظ دسترسی به فضاهای ورزشی دانش آموزی کار بیشتری انجام دهیم و کمبود فضاهای ورزشی را در کشور جبران نماییم و این مهم جز با همت همه آحاد جامعه میسر نخواهد شد.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد تمام استان ها به میانگین و متوسط سرانه فضاهای ورزشی در کشور دست یابند به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم همچنین اگر قرار باشد به استاندارد مطلوبی که سند تحول بنیادین مشخص کرده برسیم برای ارتقاء فضاهای ورزشی کشور به ۲۱ هزار و۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حاجی میرزایی در پایان گفت: امروز در کشور ۱۵۸ پروژه ورزشی افتتاح و به بهره برداری رسید که شامل ۱۴۲ سالن ورزشی سرپوشیده و روباز و ۱۶ واحد استخر می باشد که در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است و برای این پروژها در مجموع ۴۸۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است که ۷۰ درصد آن از اعتبارات دولت و خیرین و ۳۰ درصد آن نیز از اعتبارات استانی تامین شده است و امید داریم افتتاح این استخرها و سالن های ورزشی در کشور به تربیت کامل تر و غنی تر کمک کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز