با حضور قائم مقام وزیر علوم؛

سه طرح فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رونمایی شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۱:۱۸:۴۷
کد خبر: ۹۲۱۰۵۳
سه طرح فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی رونمایی شد
سه طرح فناورانه پژوهشگاه مواد و انرژی، با حضور دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات ممیزه مرکزی رونمایی شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر باقری از طرح‌های فناورانه" ذره روب صوتی به‌منظور زدایش و سیلان ذرات اندازه میکرو در کاربردهای صنعتی"، " تولید دانش فنی و تجاری سازی ساخت پوشش‌های سد حرارتی نانو ساختار بر پایه ysz " و " تولید نیمه صنعتی ترکیب کلسیم منیزیم استات(CMA) به عنوان یخ‌زدای دوستدار محیط زیست" رونمایی کرد.

وی در مراسم رونمایی طرح‌ها، با بیان اینکه در شرایط تحریم پژوهشگاه‌ها می‌توانند از دانش فنی و ظرفیت‌های موجود به بهبود کیفیت کالاهای ایرانی و کمبود قطعات و مواد موردنیاز صنعت کشور کمک کنند، اظهار داشت: امروز در پژوهشگاه مواد و انرژی شاهد رونمایی از سه دستاورد مهم بودیم که تولید آن‌ها می‌تواند بخش مهمی از نیازهای کشور را پوشش دهد و کشور را از خرید این محصولات بی‌نیاز کند. این پژوهشگاه با توجه به سابقه طولانی و وجود متخصصان باتجربه می‌تواند در تأمین نیازهای کشور نقش مؤثری ایفا کند.

دکتر باقری با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور افزود: با توجه به فضای ایجاد شده و تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در فعال‌سازی پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشور به سمت پایلوت‌سازی و تجاری‌سازی محصولات پژوهشی پیش می‌روند.

قائم مقام وزیر علوم، ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی را مفید توصیف کرد و گفت: شروع خوبی را در این مجموعه شاهد هستیم و درصدد آن هستیم که همه مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی با توجه به سوابق و توانمندی‌های خود بیش از گذشته به ترمیم مشکلات و رفع نیازهای کشور کمک کنند چرا که می‌بایست با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، کمبود قطعات مورد نیاز صنایع کشور را مرتفع کنیم و تلاش براین است تا به سمت تولید دانش‌بنیان حرکت کنیم و در این میان پژوهشگاه مواد و انرژی می‌تواند در تامین نیاز صنایع داخلی پیشگام باشد.

دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین از بخش‌های مختلف پژوهشگاه مواد و انرژی همچون آزمایشگاه‌های محیط زیست، تبدیل و ذخیره انرژی، ساخت قطعات، شناخت مواد، TEM، شیمی فلزی، پایلوت تولید یخ زدایی، کارگاه ریخته‌گری نورد، کارگاه سرامیک، کارگاه پلاسما اسپری، نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای فناورانه، ساختمان سبز و همچنین محل کارخانه نوآوری پژوهشگاه بازدید کرد.

گفتنی است در پایان، دکتر باقری از طرح‌های فناورانه " ذره روب صوتی به‌منظور زدایش و سیلان ذرات اندازه میکرو در کاربردهای صنعتی "، با مسئولیت دکتر محمد امینی و دکتر حسین قدمیان، " تولید دانش فنی و تجاری سازی ساخت پوشش‌های سد حرارتی نانو ساختار بر پایه ysz "، با مسئولیت دکتر محمدرضا رحیمی پور و " تولید نیمه صنعتی ترکیب کلسیم منیزیم استات(CMA) به عنوان یخ زدای دوستدار محیط زیست "، با مسئولیت دکتر بهزاد آقابراری، با اهدای هدیه و لوح سپاس، از روسای پژوهشکده‌ها و مجریان این طرح‌ها فناورانه تقدیر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز