انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۵۰:۱۴
کد خبر: ۹۲۳۰۳۰
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران
آئین تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش و فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی با ایجاد یک ائتلاف ملی در راستای استعدادیابی و اهداف بلند رشته کشتی منعقد شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آئین که سه تن از نمایندگان رسانه‌ها به‌عنوان ضلع سوم این تفاهم‌نامه نیز حضور داشتند تفاهم‌نامه همکاری به امضای مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیرآموزش‌وپرورش و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی رسید.

بر این اساس؛ تقویت ورزش قهرمانی با انجام استعدادیابی درکف مدرسه، تقویت و توسعه ورزش پهلوانی، توسعه کمی و کیفی ورزش کشتی در سطوح پایه، بهره‌مندی متقابل از امکانات دو نهاد، بهره‌برداری تربیتی از ظرفیت‌های فدراسیون کشتی، پشتوانه سازی و تقویت تیم‌های ملی، سوق دادن دانش‌آموزان مستعد به سمت این رشته ورزشیوایجاد انگیزه دراین زمینه، بهره‌مندی معلمان ورزش از امکانات و ظرفیت‌های فدراسیون کشتی، استفاده دانش آموزان از امکانات و فضاهای فدراسیون و... ازجمله اهداف و مفاد این تفاهم‌نامه است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به سوابق کشتی درایران اظهارکرد: اگر سواد حرکتی در کودکی و خردسالی شکل نگیرد افراد در بزرگ‌سالی ورزشکار نخواهند شد.

وی افزود: ارزشیابی فدراسیون‌ها در دوره چهارساله تعداد مدال‌های به‌دست‌آمده نیست بلکه ابتدا فدراسیون باید بایک سیستم و تقسیم‌ کار ملی حمایت شود بعد در خصوص گرفتن مدال مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی گفت: یک هماهنگی ملی لازم است تا کار به‌خوبی انجام شود سیستم‌های غیریکپارچه و غیرهمسو به نتایج مطلوب نخواهند رسید چون تفکر بلندمدت درآن وجود ندارد لذا یک مدل بلندمدت؛ 10 سال 10 هزار ساعت است یعنی یک نوجوان زمانی در یک‌رشته کشتی موفق می‌شود که طی 10 سال ده هزار ساعت تمرین داشته باشد.

حمیدی ارزیابی فعلی فدراسیون‌ها را غیرصحیح خواند و افزود: ورزشکار در مسیر ترقی نباید به مسیرهای مختلف هدایت شود زیرا این روند آسیب‌زا است لذا نباید به مدل‌های غیرهمسو دل‌خوش بود بلکه باید از مدل همسو استفاده کرد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: درآموزش‌وپرورش برای ورزش کشتی ائتلاف تشکیل داده‌ایم و هرکسی می‌تواند به این ائتلاف اضافه شود اهتمام ما این است که این کار را به نحو احسن انجام دهیم.

وی ادامه داد: سخت‌کوشی و تلاش زمانی نتیجه می‌دهد که مسیر روشن باشد امیدوارم باهمتی که دو طرف انجام می‌دهند این ورزش به نتایج درخشانی برای کشور برسد.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران نیزدر این مراسم اظهارکرد:خود من محصول همکاری فدراسیون کشتی و آموزش ‌و پرورش بودم و موفقیتم را مدیون همکاری این دو نهاد هستم.

علیرضا دبیر کشتی را برند ورزش کشور دانست و افزود: نسبت آمار کشتی گیران فعال نسبت به جمعیت کشور بسیار ناچیز است و نیاز به تقویت دارد.

وی تصریح کرد: یک دستگاه به‌تنهایی نمی‌تواند موفق شود بلکه با همکاری سایر دستگاه‌ها می‌تواند به اهداف مورد نظر برسد.

دبیر با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور را بسیار مهم است و امیدواریم این همکاری در تمام سطوح و استان‌ها ادامه یابد، اظهار کرد: ضرورت دارد این نوع همکاری‌ها با همه فدراسیون‌ها صورت گیرد.

رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: کشتی‌گیرانی در رقابت‌های جهانی موفق می‌شوند و مدال می‌گیرند که در دوره نوجوانی در رقابت‌های کشتی مشارکت داشته باشند لذا باید زمینه را برای نوجوانان فراهم کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز