رضوان حکیم زاده:

تدوین برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۴:۰۶:۴۹
کد خبر: ۹۲۵۶۵۸
تدوین برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تدوین برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده در اختتامیه دومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره ) برگزار شد، اظهار کرد: باید فرهنگ احترام به کودکان در خانواده‌ها، سازمان‌ها و در همه جای کشور را نهادینه کنیم و در همین راستا برنامه ارتقای کرامت کودکان و خشونت زدایی از محیط مدارس تدوین خواهد شد.

وی افزود: مربیان، مدیران و معلمان بایدکرامت کودکان را پاس بداریم و همه کودکان با هر نوع زبان، فرهنگ، سرعت یادگیری، هوش و وضعیت اقتصادی باید عزیز باشند.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اهداف همایش هویت کودکان ایران اسلامی و مفهوم هویت، بیان کرد: هویت ریشه آدم‌ها است، هویت وابستگی و دلبستگی به یک تمایزیافتگی جمعی یا فردی است.

حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: هویت ریشه دواندن در بسترها است و باید کودکانمان را در بستر ایرانی اسلامی رشد دهیم.

وی با بیان اینکه هویت ایرانی در وفاق کامل با هویت اسلامی است، تصریح کرد: منابع هویت اسلامی ما کتاب الهی است و هویت ایرانی‌مان را فرهنگ غنی‌مان به ما می‌دهد که فردوسی، سعدی، رودکی و حافظ نمونه‌هایی از منابع آن هستند.

معاون آموزش ابتدایی با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی رنگین کمان زیبا و ماندگاری است، گفت: این هویت بزرگانی چون رجایی، بابایی، ابوترابی و لشگری و همچنین 36 هزار شهید دانش آموز را در خود تربیت کرده است.

حکیم زاده با اشاره به اینکه در سندتحول بنیادین بر تکوین مربیان پیش دبستانی تاکید شده است، اظهار کرد: بیاییم کودکانمان را در بستر هویت ایرانی اسلامی پرورش دهیم تا آنها نیز جا پای بزرگان بگذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز