وزیرآموزش‌وپرورش:

استان تهران و سیستان و بلوچستان؛ پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور را دارند

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۲:۴۹:۴۱
کد خبر: ۹۲۵۹۵۶
استان تهران و سیستان و بلوچستان؛ پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور را دارند
وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز و در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ استان تهران و سیستان و بلوچستان؛ پایین‌ترین سرانه آموزشی کشور رادارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در حاشیه سومین همایش ملی بانوان و خانواده خیران مدرسه‌ساز که در هتل پارسیان آزادی در حال برگزاری است در جمع خبرنگاران در مورد تکمیل مدارس نیمه‌تمام از سوی خیرین گفت: درکشور پنج هزار بانوان فعال در امر مدرسه سازی داریم که به‌نظام تعلیم و تربیت کشور در مدرسه‌سازی کمک می‌کنند.

وی بابیان این که آموزش‌وپرورش از حیث فضای آموزشی به‌شدت نیازمند مشارکت مردم است، اظهار کرد: در صورت عدم وجود مشارکت عمومی، نیاز به زمان زیادی برای حل کمبود مدارس درکشور خواهیم داشت.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس کشور نیازمند مقاوم‌سازی یا تخریب و نوسازی است، گفت: در سال‌های گذشته آموزش‌وپرورش برای افزایش پوشش تحصیلی در برخی نقاط کشور مدارسی ساخته است که دانش‌آموز کمی دارد درحالی‌که در حاشیه شهرها و برخی از استان‌ها به‌شدت نیازمند فضای آموزشی هستیم. در برخی از مدارس40 نفر دریک کلاس هستند و به همین علت نیاز است که مدرسه‌سازی را با شدت بیشتری ادامه دهیم.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در نامه‌ای اعلام کرده‌اندکه ظرف دو سال آینده 5 هزار میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی اختصاص خواهند داد لذا دولت هم تعهدکندکه به‌اندازه سهمش تخصیص اعتبار دهد، گفت: دولت قول داده متناسب بااعتباری که خیران می‌آورند اعتبار هم بیاورد تا هر چه زودتر این فاصله‌ها را پرکنیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه استان تهران ازنظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد، گفت: با توسعه‌ای که در منطقه 22 تهران پیش‌بینی فضای مناسب برای ساخت مدرسه نشده است و به‌شدت این منطقه نیازمند فضای آموزشی است همچنین در شهرهای اقماری تهران و حاشیه شهرهای استان تهران با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: استان تهران بعد از سیستان و بلوچستان بدترین وضعیت سرانه آموزشی در کشور را دارد به‌طوری‌که متوسط سرانه فضای آموزشی کشور 5.2 مترمربع است و این دو استان پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارند، همچنین استاندارد فضای آموزشی بر اساس سند تحول 8.2 مترمربع است.

وزیرآموزش‌وپرورش در پایان گفت: 40 هزار کلاس نیمه‌تمام در کشور داریم که اولویت ما اتمام این پروژه‌ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز