فاطمه مهاجرانی:

برای حضور دختران مستعد شهرستانی در المپیادها برنامه ریزی می کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۳۰ - ۰۸:۴۱:۱۴
کد خبر: ۹۲۶۴۶۹
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اظهارکرد: علاقه‌مندیم که به کمک دانشگاه فرهنگیان و یا هر مجموعه دیگری تربیتی بتوانیم نیروی انسانی ویژه المپیادها را تربیت کنیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی اظهار کرد:منابع همه المپیادها به‌صورت مشخص و کامل ظرف چند روز آینده معرفی خواهند شد و ضمن قرار گرفتن بر روی سایت این مرکز، طبیعتاً توسط اصحاب رسانه نیز به اطلاع عموم قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هر کمیته منابع المپیاد مربوط به خود را اعلام می‌کند و درنهایت در قالب دفترچه‌ای به‌عنوان بخشنامه اعلام خواهیم کرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطرنشان کرد: کمیته‌ها استقلال و ماهیت علمی دارند و چون جنس المپیادها باهم متفاوت است، هر کمیته پس از بررسی‌های لازم منابع را اعلام می‌کند.

مهاجرانی بابیان اینکه بهمن‌ماه مرحله اول المپیادها خواهد بود، گفت: اگر منابع زود اعلام شود با همان دغدغه کلاس‌های تست و آمادگی المپیاد مواجه خواهیم شد و به خاطر ملاحظه‌هایی که وجود دارد با دقت و توجه بیشتری منابع را اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به تربیت‌معلم ویژه المپیاد، اظهار کرد: علاقه‌مندیم که به کمک دانشگاه فرهنگیان و یا هر مجموعه دیگری بتوانیم نیروی انسانی ویژه المپیادها را تربیت کنیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان تأکید کرد: داشتن دانش و مهارت یک موضوع است و داشتن توانایی معلمی کردن موضوع دیگری است و در حال برنامه‌ریزی هستیم که پس از ایجاد ساختار جدید بتوانیم تعدادی از مدال‌آورانی را برای تدریس به مدارس معرفی کنیم.

مهاجرانی بابیان اینکه عدم استفاده از دبیران مرد در مدارس دخترانه مشکل زیادی را به همراه داشته است، گفت: فی‌نفسه وجود دبیران زن برای دختران فرصت برای زنان است و از این موضوع استقبال می‌کنیم اما آیا در این حوزه به‌ اندازه کافی کارسازی کرده‌ایم؟

وی فضای المپیاد را در حال حاضر فضای مردانه دانست و تصریح کرد: بیشتر مدال‌آوران المپیاد مرد است و به دانش آموزان پسر درس می‌دهد و به همین دلیل در مدارس دخترانه شهرستان‌ها با مشکل مواجه شدیم و نکته‌ای که بسیار نگران‌کننده این است که دختران مستعد شهرستانی از فضای المپیاد دور شوند، البته دغدغه ورود مردان را درک می‌کنیم بنابراین امیدواریم بتوانیم با ایجاد سازوکار و ساختار این مشکل را حل کنیم

 

نظر شما