افتتاح نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش کشور

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۱۴:۲۸:۱۱
کد خبر: ۹۲۷۱۵۴
افتتاح نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش کشور
با حضور رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور، مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش و مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش کشور(مرکاپ) در مشهد مقدس افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نخستین مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش کشور با زیربنایی بالغ‌بر 320 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال در مشهد مقدس افتتاح شد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشوردر این مراسم اظهار کرد: تدوین نظام جامع مهارتی و کارآفرینی در آموزش‌وپرورش کشور یک ضرورت بسیار مهم است که ایده‌های بزرگی همچون ایجاد مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش (مرکاپ)، تشکیل مجمع خیرین آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اجرای طرح یک‌صد دبیرخانه و یک‌صد مدرسه را محقق ساخته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهارکرد: افتتاح مرکز رشد وکارآفرینی در آموزش‌وپرورش از جمله عواملی است که در رسیدن به توسعه متوازن و توسعه هنرستان‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: در مراکز رشد و کارآفرینی آموزش‌وپرورش ایده‌های معلمان و دانش آموزان عملیاتی و تجاری‌سازی شده و درنهایت منجر به ایجاد کسب‌وکار جدید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی خواهد شد.

خدابنده در پایان گفت: یکی از وظایف مهم ما درزمینه اشتغال‌زایی شناخت نیاز جامعه است چراکه نیاز جامعه دائماً در حال تغییر است و مراکز رشد و کارآفرینی باید این مشاغل جدید را شناسایی، تبیین و معرفی نماید

 

نظر شما