‌تبریک وزیرآموزش‌وپرورش به مناسبت روز دانشجو

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۴:۳۴:۴۳
کد خبر: ۹۳۳۲۵۶
‌تبریک وزیرآموزش‌وپرورش به مناسبت روز دانشجو
وزیرآموزش‌وپرورش در پیامی فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی همزمان با فرارسیدن 16 آذرماه روز دانشجو با صدور پیامی این روز را به جامعه دانشجویی تبریک گفت و در بخشی از این پیام سلوک دانشجویی را تلاشی برای رسیدن به قله‌های علم خودسازی و کسب مهارت دانست و اظهار کرد: دانشجو معلمان به هر میزان که در دوران تحصیل خود، نظم و انضباط، سخت‌کوشی و جدیت، تعمیق دانش و توسعه نگرش، آزاداندیشی، آزادمنشی، آزادگی و حس مسئولیت اجتماعی را تمرین کنند به همان میزان در انتقال این ویژگی‌ها به دانش‌آموزان توفیق خواهند داشت. متن پیام وزیرآموزش‌وپرورش به شرح زیر است:

به نام خدا

شانزدهم آذرماه یادآور تلاش دانشجویان ایرانی در همراهی ملت برای دستیابی به آزادی استقلال کشور است.

به روح بلند و ملکوتی همه شهیدان به‌ویژه دانشجویان شهید که از جان خود درراه ایمان و میهن گذشتند درود می‌فرستم و روز دانشجو را به همه دانشجویان عزیز ایرانی، به‌ویژه دانشجو معلمانی که خود را برای مجاهدت بزرگ در راه تربیت نسل‌هایآتی آماده می‌کنند تبریک عرض می‌نمایم.

روز دانشجو فرصتی مغتنم است برای تأکید بر رسالت بزرگی که نسل آگاه و تحصیلکرده در راه رسیدن به اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی دارد.

سلوک دانشجویی از سوئی تلاشی است بالنده برای رسیدن به قله‌های بلند علم، آگاهی، خودسازی، آمادگی ذهنی و روانی و کسب مهارت‌های چندگانه و موردنیاز برای زندگی در دنیای نو شونده و متغیر امروز و از سوی دیگر تمرینی است سنگین برای پذیرش مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی، به‌ویژه این مسئولیت برای دانشجویانی که در راه انجام رسالت تعلیم و تربیت قدم گذاشته‌اند دوچندان است.

معلمی، مسئولیتی است که چون به‌درستی به انجام برسد پیامدهایی از جنس تعالی انسانی و توسعه ملی در ابعاد گوناگون خویش برای کشور و مردم در پی دارد و از مقتضیات انجام این مسئولیت خطیر و سرنوشت‌ساز، گذراندن دورانی از سلوک معنوی، تلاش علمی، خودسازی اخلاقی و کسب مهارت‌های لازم برای مواجهه متناسب و مطلوب با نیازها و خواسته‌های نسل‌های پیش روست. نسل‌هایی که فاصله میان آن‌ها درگذر زمان کوتاه‌تر می‌شود و تفاوت خواسته‌ها و نیازهایآن‌ها هر روز بیش از پیش نمایان می‌گردد.

دانشجو معلمان به هر میزان که در دوران تحصیل خود، نظم و انضباط، سخت‌کوشی و جدیت، تعمیق دانش و توسعه نگرش، آزاداندیشی، آزادمنشی، آزادگی و حس مسئولیت اجتماعی را تمرین کنند به همان میزان در انتقال این ویژگی‌ها به دانش‌آموزان توفیق خواهند داشت و این امر احساس مسئولیت ما را در تأمین نیازهای آنان در دوران تحصیل، بیش‌ازپیش ضروری می‌سازد. تمهید شرایط یک زندگی دانشجویی متناسب با شأن و جایگاه معلمان آینده و ایجاد فضاییکه درآن دانشجو معلمان تمرین آزاداندیشی کنند و فرصت ابراز توانایی‌ها و شخصیت خود را بیابند، تضمین‌کننده ایرانی است که در آن مردم با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و در راه رسیدن به اهداف متعالی دینی و ملی یار و مددکار همدیگرند.

موفقیت همگان را در دستیابی به این اهداف متعالی از خداوند منان مسألت دارم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز