توسط دکتر برومند

برنامه‌های هفته پژوهش امسال تشریح شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۸:۱۶
کد خبر: ۹۳۴۲۰۵
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برنامه‌ها و نمایشگاه‌هایی که به مناسبت هفته پژوهش امسال برنامه‌ریزی شده است را تشریح کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، نشست خبری مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع تشریح برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، در وزارت علوم برگزار شد و برومند در این نشست اعلام کرد: شعار هفته پژوهش و فناوری امسال «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید» است و برنامه‌های گرامیداشت این هفته،  در شهرستان‌ها از ۱۶ آذر آغاز شده است، اما در تهران از هفته آینده آغاز می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم طی اعلام برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد: روز شنبه ۲۳ آذرماه نخستین روز این هفته با عنوان «پژوهش و فناوری: مدرسه، دانشگاه و جامعه» نام‌گذاری شده است. در این روز مراسم زنگ پژوهش در دبیرستان فرهنگ منطقه ۲ و تقدیر از ۲۸ دانش‌آموز یا گروه دانش‌آموزی برگزیده با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش انجام خواهد شد، همچنین در مراسم «در‌های باز» به منظور ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، امکان هماهنگی مدارس با دانشگاه‌ها برای بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد.

برومند ادامه داد: یک‌شنبه ۲۴ آذرماه، دومین روز هفته پژوهش وفناوری، با عنوان «پژوهش، فناوری و توسعه ملی» نام‌گذاری شده است و مراسم متناسب با شعار هر روز در سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.  سومین روز این هفته، ۲۵ آذرماه «گام دوم در پژوهش و فناوری» نام دارد و برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری توسط دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین نشست‌هایی در پژوهشگاه علوم انتظامی و پژوهشگاه مطالعات اجتماعی برگزار می‌گردد.

وی اظهار داشت: ۲۶ آذرماه نیز با عنوان «پژوهش، فناوری و رونق تولید» نام‌گذاری شده است. در این روز طی مراسمی از پژوهشگران، کارآفرینان، ایده‌های برتر و استان‌های برتر انتخاب شده تجلیل می‌شود. همچنین در این روز بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار (عرضه و تقاضای فناوری) و هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی در بزرگراه شهید چمران افتتاح خواهد شد.

برومند افزود: روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه مصادف با پنجمین روز هفته پژوهش، به عنوان «پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی» انتخاب شده و ۲۸ آذرماه و ششمین روز این هفته با عنوان «پژوهش، فناوری، مشارکت ملی» نام‌گذاری شده است. در این روز‌ها رویداد «الگو‌ها و راهکار‌های نوین در همکاری دانشگاه با صنعت و جامعه» برگزار خواهد شد.

وی اعلام کرد: در آخرین روز هفته پژوهش، جمعه ۲۹ آذرماه، آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز