مهراله رخشانی‌مهر:

۱۰۰ هزار کلاس درس به کمک وزارت نفت استانداردسازی می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۴:۳۹:۵۹
کد خبر: ۹۳۵۲۸۶
۱۰۰ هزار کلاس درس به کمک وزارت نفت استانداردسازی می‌شود
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از استانداردسازی۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور به کمک وزارت نفت و همچنین تجهیز هنرستان‌ها خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مهراله رخشانی‌مهر در سفر به گیلان و در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به وضعیت سرانه فضای آموزشی در استان‌های مختلف بیان کرد: با توجه به وضعیت این سرانه، 10 استان زیرخط میانگین هستند اما در استان گیلان این وضعیت نزدیک به میانگین است.

رخشانی‌مهر از استانداردسازی کلاس‌های درس و توجه دولت به این مهم خبر داد و گفت: در هیئت دولت مصوب شده است تا 100 هزار کلاس درس از منابع وزارت نفت به‌طور کامل استانداردسازی شوند که با جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و با کمک دولت، می‌توان بخشی از این اعتبارات را صرف تجهیز هنرستان‌ها کرد.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تصریح کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مدارس کوچک ساخته نخواهد شد و برای ساخت مجتمع‌های بزرگ اقدام می‌کنیم که برای دانش‌آموزان تمام امکانات از قبیل کلاس‌های درس، آزمایشگاه، سالن‌های ورزشی، استخر و غیره در نظر گرفته خواهد شد.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه در برخی از نواحی استان نقاط پرتراکم جمعیتی داریم افزود: ازنظر سرانه آموزشی در حد میانگین ملی هستیم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی باید شتاب گیرد همچنین با توجه به بارش باران در بیشتر ایام سال تحصیلی در گیلان نیاز به تجهیز مدارس دارای سالن‌های سرپوشیده ضروری است.

وی با اشاره به اینکه با حمایت دولت تدبیر و امید تعداد قابل‌توجهی از پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند و با کمک خیرین مدرسه‌ساز می‌توانیم تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برسانیم؛ سال آینده دو استخر دانش‌آموزی، سه سالن ورزشی و چندین مدرسه نیمه‌تمام به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

زارع تصریح کرد: با تعامل و همکاری خوب سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه‌ساز، امسال پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید که جای تشکر از این خیرین دارد.

استاندار گیلان یکی از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید را هوشمند سازی و استانداردسازی مدارس برشمرد و تأکید کرد: در تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی، اقدامات مناسبی صورت گرفته و استان از این منظر کامل شده است ولی با توجه به تراکم جمعیت دانش‌آموزی در گیلان، نیاز به تجهیزات آموزشی وجود دارد

 

نظر شما