دکتر برومند:

حضور ۹۱ دانشگاه ومرکز پژوهشی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۲۰:۰۹:۰۴
کد خبر: ۹۳۷۹۶۸
حضور ۹۱ دانشگاه ومرکز پژوهشی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران ساخت گفت: در نمایشگاه امسال ۴۲ دانشگاه، ۲۴ پژوهشگاه و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان محصولات خود را عرضه می‌کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این آیین که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، دکتر مسعود برومند با بیان اینکه در سال گذشته ۸۹ تفاهم‌نامه با ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان با صنعت منعقد شد، ادامه داد: از این تعداد ۱۹ قرارداد قطعی شدند و ۸ تفاهم‌نامه دیگر نیز به زودی تبدیل به قرارداد می‌شوند.

وی درخصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: هدف از برگزاری این رویداد، توسعه پژوهش و فناوری، معرفی توانمندی‌های پژوهشی و ایجاد انگیزه در فناوران است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم درخصوص روند انتخاب پژوهشگران برگزیده گفت: فرآیند انتخاب پژوهشگران برگزیده از مهر‌ماه آغاز شد و از سوی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها ومراکز تحقیقاتی ۲۶۳ نفر معرفی شدند و بر اساس رای هیات داوران از میان افراد منتخب ۲۳ نفر (۱۷ پژوهشگر و ۶ فناور) انتخاب شدند که در حوزه‌های علوم انسانی و هنر، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، فنی و مهندسی و پزشکی بوده‌اند.

وی افزود: پژوهشگران برتر بر اساس شاخص‌های نقش موثر در انتشارات علمی، نقش پژوهشگر در ارتباط با صنعت و جامعه، نقش پژوهشگر در توجه به رفع مشکلات کشور و فناورانه بر اساس شاخص‌های نقش طرح در حل مشکلات، نقش فناوران در اشتغال، میزان فروش و سطح آمادگی فناوری انتخاب شده اند.

دکتر برومند در ادامه گفت: امسال بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و همچنین بیستمین مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و نمایشگاه کتاب دانشگاهی به صورت هم زمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه و تفاضا در سال ۹۷، خاطر نشان کرد: پس از پایان این نمایشگاه فعالیت‌های مهمی در دبیرخانه شورای عتف و دفتر فناوری معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم به منظور تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد انجام شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان گفت: تعداد فناوری‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال ۱۰ درصد نسبت به نمایشگاه سال گذشته افزایش یافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز