با حضور قائم مقام وزیر علوم؛

ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۴:۵۸:۵۴
کد خبر: ۹۴۲۸۵۳
ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان افتتاح شد
ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان، با حضور دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ساختمان این آموزشکده در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع در ۳ طبقه احداث گردیده و برای احداث آن بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که نیمی از هزینه آن را خیر نیک اندیش اردکانی حاج جلال تقوی‌زاده پرداخته و نیم دیگر آن از اعتبارات دولتی تأمین شده است. این ساختمان دارای بخش‌های آموزشی، اداری، سالن کنفرانس، نمازخانه و آزمایشگاه.های تخصصی می‌باشد.

گروه دامپزشکی از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه اردکان کار خود را آغاز کرده و در حال حاضر در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته (علوم آزمایشگاهی) و کارشناسی ارشد در رشته زیست جانوری سلولی –تکوینی دایر می‌باشد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به همراه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های اردکان و میبد در جلسه شورای دانشگاه اردکان شرکت کرد و اولویت‌های آموزش عالی استان و شهرستان را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

وی در این جلسه با اشاره به نقش ویژه خیرین در استان یزد در احداث بناهای آموزشی از همراهی خیرین در جهت رشد مراکز آموزش عالی قدردانی کرد.

دکتر باقری همچنین به رسالت‌گرایی دانشگاه‌ها در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و با بیان پتانسیل‌های ارزنده اردکان اظهار داشت: دانشگاه اردکان علی‌رغم اینکه دانشگاه نوپا می‌باشد؛ می‌تواند مأموریت‌های بزرگی را در تسریع محورهای توسعه منطقه برعهده داشته باشد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از عنایات وزارت علوم در رشد شاخص‌های آموزش عالی در اردکان و همچنین گام‌های مؤثر دانشگاهیان و خیرین شهرستان، برخی از افتخارات دانشگاه اردکان را برشمرد.

دکتر محمدرضا تابش، قبولی بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کارشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بهره‌مندی از مرکز آموزش عالی حضرت خدیجه (س) به عنوان تنها مرکز آموزش عالی استان ویژه خواهران و راه‌اندازی پژوهشکده گیاهان دارویی و سنتی را از جمله این افتخارات عنوان کرد.

دکتر فاطمه بهجتی اردکانی رئیس دانشگاه اردکان نیز در این نشست اظهار داشت: آموزشکده پیرادامپزشکی دانشگاه اردکان که در بین استان‌های مرکز کشور منحصر به فرد می‌باشد یکی از مأموریت‌های اصلی این دانشگاه را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به چشم‌انداز دانشگاه اردکان تأکید کرد: جهت دست‌یابی به برنامه‌های ترسیم شده در روند توسعه دانشگاه اردکان بایستی همه دانشگاهیان و مسئولان، دانشگاه را یاری رسانند.

دکتر بهروز شهابی زاد فرماندار اردکان نیز در سخنانی بابیان اینکه اعضای هیئت علمی دانشگاه اردکان در حال حاضر در بسیاری از کمیته‌ها و کارگروه های شهرستان حضور مؤثری دارند؛ آمادگی فرمانداری را جهت هرگونه همکاری در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه اعلام نمود.

در پایان این جلسه از حاج جلال تقوی زاده اردکانی خیر ساختمان آموزشکده پیرادامپزشکی و همچنین دکتر مسعود رهایی فرد عضو هیئت علمی دانشکده فنی مهندسی که اخیراً در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است، تجلیل و قدردانی شد.

 

نظر شما