جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی وزارت آموزش‌وپرورش

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۵:۳۷:۳۲
کد خبر: ۹۴۷۷۸۳
جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی وزارت آموزش‌وپرورش
معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بخشنامه تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در وزارت آموزش‌وپرورش را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، با صدور بخشنامه‌ای جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

در ادامه بندهایی از این بخشنامه خواهد آمد.

۱- در اجرای مواد ۲ و ۳ بخشنامه مورخ ۲۸ خرداد ۹۷ سازمان اداری و استخدامی کشور منضم به بخشنامه مذکور و مصوبه شماره ۱۴ مورخ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت متبوع، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی که استخدام آنان از طریق قبولی در آزمون‌های عمومی استخدامی موضوع ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که به‌صورت عمومی برگزارشده یا می‌شود صورت پذیرفته باشد در صورت اشتغال به کار پس از ارائه درخواست کارمند و موافقت هسته گزینش با رعایت موارد ذیل بلامانع خواهد بود:

الف- حداقل پنج سال از استخدام پیمانی کارمند سپری‌شده باشد.

تبصره: چنانچه کارمند پیمانی از دستگاه اجرایی دیگری به وزارت متبوع منتقل‌شده باشد با رعایت حداقل سنوات موضوع این بند باید حداقل یک سال از زمان انتقال وی به واحدهای تابعه وزارت متبوع گذشته باشد.

ب- متوسط امتیازات ارزشیابی سالانه سه سال آخر کارمند در دوره پیمانی از ۸۰ درصد امتیازات ارزشیابی کمتر نباشد.

تبصره: چنانچه کارمند حدنصاب لازم از متوسط امتیازات ارزشیابی سه سال آخر را کسب نکند بررسی مجدد ارزیابی فرد به سال تحصیلی آینده موکول خواهد شد.

ج- عدم محکومیت کارمند به هر یک از مجازات‌های بندهای «ه»، «و» و «ز» ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی.

۲- افرادی که مطابق این بخشنامه به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت می‌شوند پس از طی یک دوره سه‌ساله در چارچوب بخشنامه مورخ ۷ آذر ۹۷ در صورت موافقت هسته گزینش و سایر مقررات به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌شوند.

تبصره: تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهر آفرین از پیمانی به رسمی آزمایشی (به‌غیراز مشمولان بخشنامه شماره مورخ ۲۹ فروردین ۹۷)در حال حاضر مجوزی ندارد و موکول به شرکت در امتحانات استخدامی عمومی(که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه‌ریزی می‌شود) و کسب حدنصاب نمره آزمون بر اساس دستورالعمل امتحانات در دوره پیمانی است.

۳- تبدیل وضع استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی - آزمایشی در دوره مأموریت در دستگاه اجرایی مقصد امکان‌پذیر نیست و استخدام رسمی آزمایشی آنان در دستگاه مبدأ نیز مشروط به این است که حداقل یک سال منتهی به تبدیل وضع در دستگاه اجرایی مبدأ اشتغال داشته و مفاد بندهای فوق در مورد آن رعایت شده باشد.

۴- صدور حکم رسمی - آزمایشی کارمندان پیمانی که در انتقال موقت به سر می‌برند با ادارات آموزش‌وپرورش مبدأ است.

۵- به استناد بند ۳ بخشنامه مورخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۶سازمان تأمین اجتماعی و با در نظر گرفتن ماده ۱۰۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارکنان غیررسمی دولت به‌محض تغییر وضع استخدامی از پیمانی به رسمی (آزمایشی/ قطعی) می‌توانند با ارائه درخواست کتبی خود نسبت به ادامه شمول قانون تأمین اجتماعی و استمرار بیمه پردازی نزد این سازمان مبنی بر ابقاء و حفظ صندوق به شعب ذی‌ربط یا دستگاه محل خدمت اقدام کنند. مقتضی است در چنین مواردی موضوع به شعبه تأمین اجتماعی مربوط جهت اخذ پذیرش و تائید سازمان مذکور کتباً اعلام شود

 

نظر شما