سید جواد حسینی:

تأمین ۸۰۰ نیروی توانبخشی با همکاری مشترک دانشگاه فرهنگیان و علوم بهزیستی

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۴:۰۶:۱۷
کد خبر: ۹۵۰۴۶۲
تأمین ۸۰۰ نیروی توانبخشی با همکاری مشترک دانشگاه فرهنگیان و علوم بهزیستی
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در همایش مدیران مدارس استثنایی استان فارس از تأمین ۸۰۰ نیروی توان‌بخشی با همکاری مشترک دانشگاه فرهنگیان و علوم بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید جواد حسینی در همایش مدیران مدارس استثنایی استان فارس که در پردیس دانشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، اظهار کرد: با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران  ویژه تربیت‌معلم برای دانش آموزان استثنایی در نظر بگیریم و۸۰۰ نیروی توان‌بخشی که نیاز مدارس استثنایی است را تأمین کنیم . 

وی بابیان اینکه ۱۲ مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم، گفت:۳۱ سالن ورزشی مخصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور داریم اما ۱۵ استان هنوز سالن ورزشی مخصوص این دانش آموزان را ندارند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی کشور به‌صورت ویژه و با رویکرد تفکیک  مشغول به تحصیل هستند. 

حسینی تصریح کرد: برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی، توان‌بخشی و پرورشی یکی از استانداردهای مورد نیاز استاندارد فضا و تجهیزات است و برای تأمین این استاندار در سطح کشور قرار است ۲۱۰ مدرسه استثنایی در سطح کشور ساخته شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در خصوص دانش آموزان با نیازهای ویژه، سرویس ایاب و ذهاب است، گفت: در طول چند سال اخیر اعتبارات این بخش  بیش از ۷ برابر افزایش‌یافته است.

حسینی در ادامه اضافه کرد: پیش‌بینی‌شده ظرف یک هفته آینده ۳۰ میلیارد ریال برای سرویس ایاب و ذهاب استثنایی کشور اختصاص داده شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۷هزار نیرو در آموزش‌وپرورش جذب‌شده که نزدیک به ۶۰۰ نفر از این تعداد مربوط به معلمان استثنایی است، تأکید کرد:  تلاش می‌کنیم به لحاظ ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی و تخصیص نیروهای بیشتر از طریق ماده ۲۸ و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز