فاطمه مهاجرانی:

درگذشتگان ، جهانی سرشار از صلح و زیبایی آرزو داشتند

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۴:۳۱:۲۳
کد خبر: ۹۵۲۶۶۸
درگذشتگان ، جهانی سرشار از صلح و زیبایی آرزو داشتند
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ٧۵٢ که تعدادی از فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی‌های دانش پژوهان جوان درآن حضور داشتند، آرزوی درگذشتگان را جهانی سرشار از صلح و زیبایی دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فاطمه مهاجرانی در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ٧۵٢  که در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد و با اشاره به درگذشت تعدادی از فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی‌های دانش پژوهان جوان که در این هواپیما حضور داشتند، اظهارکرد: مرگ یکی از واقعیت‌های جدی و سخت جهان است و آنچه به همان اندازه در جهان حقیقی است زندگی است .

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خاطر نشان کرد: زندگی و مرگ درهم تنیده هستند و زندگی، آموزگار مرگ و مرگ، آموزگار زندگی  است .

وی با اشاره به شعری از مولانا اظهار کرد: مومن واقعی از جزر و مد روزگار آسیب نمی‌بیند و این روزها پس از حادثه هوایی ما انسان های مومن زیادی دیدیم .

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه اضافه کرد: والدین این عزیزان با داغ عزیزان خود صبوری کردند چرا که درد از دست دادن فرزند کم نیست اما والدین صبوری کردند .

مهاجرانی تصریح کرد: والدین این عزیزان زینب‌وار زیبایی دیدند و صبوری کردند و خوشا به سعادت آنان که در این جزرومد به گونه‌ای عمل کردند که کافر از رفتار آنها  حسرت برد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اذعان کرد: مرگ حریف انسان‌هایی می‌شود که از جسم و جان فقط جسم را درک می‌کنند و البته آنان که جان را الهی می‌دانند مرگ را فقط تبدیل زندگی می‌دانند.

وی اظهارکرد: ما در آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی داریم و این مسئولیت از جنس تربیت افرادی است که وفادار به نظام جمهوری اسلامی باشند .

مهاجرانی با بیان اینکه نحوه مواجهه مردم با حادثه هواپیما می‌توانست بسیار متفاوت باشد،گفت: بسیاری از این افراد دانشجو بودند و چه چیز بالاتر از این که انسان جوینده راه علم و دانش  باشد، علمی که به انسان‌ها کمک می‌کند تا خود را از خود بستانند و همچنین علمی که کمک می‌کند که افرادی مانند سردار سلیمانی‌ها و شهدا داشته باشیم.

وی افزود: بسیاری از این فرزندان دانشجویانی بودند که در همین مسیرگام برداشته بودند و فراموش نشود که عزیزان ما جوینده رفاه و آبادانی کشور بودند و جهان را پر از صلح و زیبایی می‌خواستند.

 

نظر شما