دکتر مجتبی صدیقی:

برگزاری مسابقات و المپیاد ورزشی؛ زمینه‌ساز تقویت شور و نشاط دانشجویی

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۵:۳۵:۳۷
کد خبر: ۹۵۳۲۴۵
برگزاری مسابقات و المپیاد ورزشی؛ زمینه‌ساز تقویت شور و نشاط دانشجویی
معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در نشست هماهنگی پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و المپیاد دانشجویی ضمن ایجاد شور و نشاط در محیط دانشگاهی باعث ایجاد علاقمندی و انگیزه بیشتر در بین دانشجویان به ورزش می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مجتبی صدیقی در این نشست که با حضور رئیس دانشگاه گیلان در محل این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت شور و نشاط دانشجویی و شناسایی استعدادهای برتر ورزشی در میان دانشجویان از موضوعات مهم و پراهمیت برای مسئولان آموزش عالی است و در همین راستا وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان ضمن مساعدت حداکثری به دانشگاه گیلان به عنوان میزبان این المپیاد، از همه دستگاه‌های مرتبط ورزش در کشور و همه بخش‌های آموزش عالی و میزبانان قبلی المپیاد انتظار دارد به برگزاری این رویداد ملی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با قدردانی از دانشگاه گیلان برای برنامه‌ریزی مستمر و تلاش برای آماده‌سازی مقدمات برگزاری باشکوه پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان گفت: استفاده از تجربه دانشگاه‌های فردوسی مشهد و شیراز که میزبان دوره‌های قبلی این المپیاد بودند هم به برگزاری بهتر المپیاد کمک می‌کند و هم به اتخاذ روش‌های کم هزینه و با صرفه کمک می‌کند.

دکتر صدیقی تاکید کرد: در فرایند برگزاری المپیاد از ظرفیت‌های دانشجویی به ویژه نیروهای داوطلب برای امور اجرایی استفاده شود تا زمینه تربیت و آموزش نسل آینده مدیریت ورزشی فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به محدودیت‌های مالی و ضرورت استفاده از توان بخش خصوص گفت: مسئولان برگزاری المپیاد به جذب حامیان مالی برای تأمین بخشی از هزینه‌ها این رویداد بزرگ ورزشی اقدام کنند.

دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان در ادامه اظهار داشت: نگاه دانشگاه گیلان به رویداد المپیاد یک نگاه فرهنگی است و آن را بستری برای تقویت کار تیمی، همکاری و رقابت سالم در بین دانشجویان می‌داند.

وی افزود: فرآیند اجرایی المپیاد ورزش قهرمانی از مدت‌ها پیش در دانشگاه گیلان آغاز شده است و استانداری گیلان به تمام ادارات این استان زمینه‌های همکاری در برگزاری آن را ابلاغ کرده است.

دکتر رضی تاکید کرد: دانشگاه گیلان برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان را یک فرصت مغتنم برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی پایدار در سطح این استان می‌داند و در همین راستا تأسیس دهکده ورزشی در جوار دانشگاه گیلان مورد تصویب مقامات استانی قرار گرفت و برخی امور اجرایی آن نیز شروع شد.

دکتر علیزاده، مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان نیز در این نشست با اشاره به پیش‌بینی افزایش جمعیت شرکت‌کننده نسبت به المپیاد قبلی، خواهان مشارکت و حمایت وزارت ورزش و امور جوانان و کمیته ملی المپیک از این رویداد مهم و کلان ورزشی شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دانشگاه گیلان برای برگزاری این المپیاد، بر حمایت جدی وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان برای برگزاری باشکوه آن خبر داد و گفت: بخش عمده پرداخت‌های مالی به دانشگاه گیلان را قبل از پایان سال انجام می‌دهیم تا این دانشگاه بدون دغدغه مالی کارهای اجرایی را پیش ببرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان پیشنهاد کرد همانند رویدادهای فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی، فیزو، در هنگام برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان سمپوزیوم علمی این رویداد با شرکت محققان ورزشی، سرپرستان تیم‌ها و اعضای فنی برگزار شود که در این راستا پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می‌تواند کمک کند.

در ادامه این نشست دکتر دمیرچی دبیرکل پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این رویداد ملی را تشریح کرد و تعیین ساختار اجرایی برگزاری المپیاد براساس ساختار ابلاغی وزارت علوم، طراحی سامانه ثبت نام، برگزاری تعدادی از مسابقات ورزشی ملی در راستای ارزیابی امکانات و رونمایی از نماد تصویری المپیاد را از جمله اقدامات شاخص در این مسیر نام برد.

انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزش قهرمانی دانشجویان

در حاشیه این نشست، رئیس سازمان امور دانشجویان و رئیس دانشگاه گیلان، تفاهم‌نامه پانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور که تابستان سال آینده و با مشارکت حدود هفت هزار دانشجو به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود را امضا کردند.

میزان اعتبار تخصیص یافته برای برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی قهرمانی دانشجویان و برنامه زمان بندی پرداخت آن و وظایف دانشگاه گیلان به عنوان میزبان در زمینه مراسم افتتاحیه و اختتامیه، اسکان، ایاب و ذهاب و تغذیه ورزشکاران و تیم‌های داوری و فنی و عوامل برگزاری المپیاد از جمله مفاد تفاهم‌نامه مذکور است.

با امضای این تفاهم نامه فرآیند رسمی و اجرایی برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی قهرمانی دانشجویان کشور در دانشگاه گیلان تسریع می‌شود و تا پایان سال جاری سهمیه دانشگاه‌های مختلف در هر رشته ورزشی به آنان ابلاغ می‌شود تا آماده سازی تیم‌های خودرا برای این رویداد مهم آغاز کنند.

پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان تیر و مرداد سال آینده در ۱۴ رشته ورزشی در بخش دختران و ۱۸ رشته ورزشی در بخش پسران به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد. ختران و ۱۸ رشته ورزشی در بخش پسران به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد.

 

نظر شما