وزیر نفت:

ارتقای فناوری‌های نفتی با تکیه بر توان دانشگاه‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۵:۰۶:۳۴
کد خبر: ۹۵۵۹۰۸
ارتقای فناوری‌های نفتی با تکیه بر توان دانشگاه‌ها
وزیر نفت با اشاره به همکاری صنعت نفت با دانشگاه‌ها برای افزایش تولید نفت در کشور، گفت: در گام دوم به دنبال ارتقاء و توسعه فناوری‌های نفتی با کمک دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بیژن زنگنه در نشستی با روسا و استادان دانشگاه‌ها درباره طرح‌های میدان محور صنعت نفت با اشاره به اینکه این جلسه یک جلسه گفت و شنود است، ادامه داد: مدت‌ها بود که به دنبال این بودیم تا دانشگاه‌ها در بخش بالادستی فعال شوند.

وی افزود: جلسه‌ای نیز در مورد حضور دانشگاه‌ها در بخش پایین دستی نیز تا چند هفته آینده برگزار خواهد شد.

زنگنه تاکید کرد: هدف ما این است که نه تنها در بخش مطالعات، بلکه در زمینه پژوهشی نیز دانشگاه‌ها فعال شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز صحبت روسای دانشگاه‌ها و مسئولان اجرای طرح‌ها شنیده خواهد شد، گفت: پروژه به پروژه، روسای دانشگاه‌ها صحبت می کنند و پیشرفت‌ها را بررسی می کنیم.

دکتر زنگنه اینکار را فعالیتی اساسی و پایه ای برای تولید فناوری در بالادست نفت دانست و افزود: شرط ما این بوده که در هرکدام از پروژه ها تعدادی دانشجو نیز مشغول شوند تا دانش ارتقا پیدا کند.

وزیر نفت ادامه داد: بالاترین بخش پژوهشی مربوط به افزایش برداشت از مخازنی است که حجم زیادی هیدروکربور دارند و امکان افزایش برداشت در آنها وجود دارد.

وی گفت: می پذیریم تا اگر لازم شد از دانشگاه‌های بین‌المللی و موسسات پژوهشی خارجی نیز در این عرصه استفاده شود.

به گفته دکتر زنگنه، از سال ۷۷ ایجاد ظرفیت برای دانشگاه‌ها در دستور کار بوده و در این سال ها نیروهای خوبی تربیت شده‌اند و اکنون بعضی از آنها در صنعت نفت ایران کار می‌کنند.

وزیر نفت ادامه داد: به اتکا این نیروها که برخی استاد شده‌اند، کار را در فاز دوم برای ارتقا و توسعه فناوری در بخش نفت آغاز خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز