مطیعی:

مبنای توزیع اعتبارات سال آینده توضیحات دانشگاه‌هاست

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۴:۱۴:۳۱
کد خبر: ۹۶۰۵۳۶
مبنای توزیع اعتبارات سال آینده توضیحات دانشگاه‌هاست
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال آینده مبنای توزیع اعتبارات ما توضیحات دانشگاه‌هاست که عدالت نسبی برقرار شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ناصر مطیعی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در گردهمایی معاونان دانشجویی که در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: در نیم سال اول سال ۹۸، ۱۹۰ میلیارد تومان وام دانشجویی پرداخت شده البته که ظرفیت مصوب ما بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است، اما ما ناچار هستیم وام‌ها را متناسب با تخصیص سازمان برنامه و بودجه پرداخت کنیم.

مطیعی افزود: وام‌های دانشجویی در اولویت صندوق رفاه است و سعی شده تمام درخواست‌ها بررسی و پرداخت شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: یکی از مشکلات صندوق رفاه عدم بازپرداخت به موقع ودیعه‌های مسکن مجردی است و ما به دانشگاه‌هایی که امکان ایجاد ظرفیت سرا‌های دانشجویی وجود ندارد و ظرفیت موجود پاسخ به دانشجویان نیست وام‌های ودیعه مسکن اختصاص می‌دهیم که باید این وام‌ها بازپرداخت به موقع داشته باشند.

وی گفت: در سال آینده پرداخت این وام‌ها قاعده مند می‌شود و ردیف مشخصی را هیئت امنا به صندوق اجازه داده که در قالب چنین ودیعه‌هایی پرداخت کنیم بنابراین اگر بازپرداخت به موقع نباشد نمی‌توانیم نیاز جدید را پاسخ دهیم.

مطیعی ادامه داد: ارتقای سرا‌های دانشجویی را نیز در دستور کار داشتیم که در سال ۹۸، ۳۰.۳ میلیارد تومان به ارتقای سرا‌های دانشجویی کمک شده همچنین بازنگری دستورالعمل سرا‌های دانشجویی غیردولتی را خواهیم داشت چرا که بخش عمده‌ای از مسئولیت نظارت آن بر دوش دانشگاه هاست و نهاد‌های دیگر در استان‌ها آن را از وظایف خود خارج کردند در دستورالعمل جدید سعی شده نظارت ما محدود شده و بیشتر نظارت آن به مراجع استانی ذیربط ارجاع داده شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم همچنین از اصلاح و تکمیل سند خوابگاه‌های مطلوب در سال آینده خبر داد.

وی یادآور شد: ۲۶ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ارتقای آشپزخانه‌ها اختصاص داده شد که بخش اول و دوم تعهدات انجام شده و بخش سوم آن منتظر گزارش دانشگاه هاست.

مطیعی ادامه داد: رتبه بندی آشپزخانه‌ها را در سال ۹۸ داشتیم که ۵۱ آشپزخانه سطح یک ۸۷ آشپزخانه سطح دو و ۲۱ آشپزخانه سطح سه داریم در مجموع از میان ۱۲۵ دانشگاه هنوز ۷۳ دانشگاه رستوران مکمل ندارند. در صورت ایجاد این رستوران‌ها رضایتمندی دانشجویان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در سال آینده مبنای توزیع اعتبارات ما توضیحات دانشگاه هاست که عدالت نسبی برقرار شود.

وی از اجرای طرح آمایش خدمات دانشجویی خبر داد و گفت: متاسفانه در سه دهه گذشته گسترش آموزش عالی و در راستای خدمات رفاهی دانشجویان در نقاط مختلف کشور یکسان نبوده چرا که اطلاعات درستی از دانشگاه‌ها وجود ندارد؛ بنابراین براساس طرح آمایش خدمات دانشجویی اطلاعات زیرساخت‌های دانشگاه‌ها در یک سیستم به هم پیوسته می‌شود که بتوانیم امکانات مناسبی را بین دانشگاه‌ها توزیع کنیم.

مطیعی در خصوص پرداخت وام‌های دانشجویی نیز گفت: تمامی وام‌ها به دانشجویان واجد شرایط پرداخت شده و بیشتر آن براساس توضیحاتی بوده که به صندوق رفاه ارائه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز