مدل درآمدزایی ارزی مجلات دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۴:۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۶۲۷۷۰
مدل درآمدزایی ارزی مجلات دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد
همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با انتشارات اشپرینگر در قالب مدل جدید ادامه دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و انتشارات اشپرینگر به منظور انتشار 7 عنوان از نشریات علمی دانشگاه تداوم پیدا کرد.

وی افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه و فشارهای موجود بر ناشران بین المللی، با تلاش و پیگیری دکتر نگاهداری رئیس کمیسیون انتشارت و اسناد علمی دانشگاه و حمایت های ویژه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، همکاری با این ناشر در قالب مدل جدید ادامه یافت.

دکتر جهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی جایگاه مناسبی پیدا کرده اند دانشگاه نوع قرارداد را تغییر داد و از سال 2020 میلادی با مدل هیبرید نیازی به صرف هزینه مالی برای انتشار این نشریات نیست و از طرف دیگر این نشریات برای دانشگاه درآمدزایی هم خواهند داشت.

وی افزود: تولید و گسترش علم از اهداف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است و گام های اساسی در این زمینه برداشته شده است در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی 390 عنوان نشریه علمی دارد که 16 عنوان آن در پایگاه بین المللی Clarivate Analytics و 19 عنوان در Scopus نمایه هستند، 117 عنوان رتبه علمی از وزارتین دارند و ان‌شاءالله با رفع برخی از موانع مدل درآمد زایی ارزی به سایر مجلات تعمیم خواهد یافت.

دکتر جهان اظهار داشت: به زودی گردهمایی سراسری سردبیران مجلات را خواهیم داشت تا ضمن تبادل نظر، کارگاه های استانداردسازی و نمایه سازی برای مجلات برگزار شود. معتقدیم هم افزایی دانش در این زمینه موجب پیشبرد اهداف کلان دانشگاه می شود.

وی تأکید کرد: تبدیل دانشگاه به یک ناشر معتبر بین المللی از جمله اهدافی است که در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در گام اول در نظر داریم با افزایش نمایه های معتبر مجلات در مسیر درآمدزایی ارزی حرکت کرده و در این راستا از ناشران تراز اول و معتبر جهانی استفاده کنیم.

 

نظر شما