پرواز پهپادهای محلول‌پاش ساخت محققان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌های استان

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۳:۰۳:۴۱
کد خبر: ۹۷۵۹۰۲
پرواز پهپادهای محلول‌پاش ساخت محققان پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد برای ضدعفونی کردن بیمارستان‌های استان
پهپادهای محلول پاش یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای گندزدایی و ضدعفونی کردن بیمارستان شهید جلیل به پرواز درآمدند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، افشین مردانی مدیر عامل شرکت صنعت آوران رایان گفت: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی، با هماهنگی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد و درخواست بسیج جامعه پزشکان، محیط پیرامونی بیمارستان شهید جلیل، با استفاده از پهپاد، محلول پاشی آغاز شد.

وی ادامه داد: عملیات محلول پاشی در سه سورتی پرواز ده دقیقه‌ای با موفقیت انجام شد و ورودی های اورژانس، بیمارستان همچنین بدنه بیمارستان و طبقات منتهی به بخش نگهداری و قرنطینه بیماران کرونایی انجام شد.

مردانی افزود: علاوه بر سرعت بالا، یکی از مزایای استفاده از پهپاد برای گندزدایی، امکان انجام ماموریت در ارتفاعات و نقاطی از ساختمان است که در حالت عادی دسترسی به آن دشوار است.

در حال حاضر کشورهای چین و کره و جنوبی به عنوان دو قدرت پیشرو جهان در فناوری‌های نوین و البته دو کشوری که آمار ابتلا به ویروس و مرگ و میر در آنها به نسبت سایر کشورها بالاست، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و گندزدایی محیط‌های آلوده و شهری پهپادهای خود را به پرواز درآورده‌اند. پیش از این نیز در استان گلستان برای گند زدایی محیط های آلوده از پهپاد استفاده شده بود.

صنعت آوران رایان از شرکت های موفق مستقر در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد است که تاکنون در زمینه طراحی و ساخت پهپادهای کشاورزی و سمپاش فعالیت داشته است.

 

نظر شما