ذوعلم:

ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۲:۴۸:۰۵
کد خبر: ۹۸۵۰۰۴
ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزى آموزشى از ورود دانش آموزان نخبه به فرایند تألیف کتاب‌های درسی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام علی ذوعلم با اشاره به جامع‌تر و کارآمدتر شدنِ محتوای کتاب‌های درسی، اظهارکرد: در سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی جلسات هیئت اندیشه ورزی مخصوص دانش آموزان، به عنوان مخاطبان اصلی و بهره بردار نهایی کتاب‌های درسی برگزار می‌شود و در همین راستا بایستی دانش آموزان را در سازماندهی محتوا و اولویت‌ها دخیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: باید از دانش آموزان نخبه و فعال در تشکل‌های دانش آموزی مثل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی یا سازمان دانش آموزی که از تأمل عمیق‌تری برخوردارند، استفاده کینم.

 رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزى آموزشى تصریح کرد: ما باید به کارآمد‌تر کردن فرآیندها، پژوهش‌ها، تالیف کتاب‌های درسی و تولید بسته‌های یادگیری بپردازیم.

ذوعلم با اشاره به بازآرایی ساختاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، خاطرنشان کرد: استقرار کامل 11 حوزه تربیت و یادگیری و شکل دهی به شورای راهبردی حوزه‌های تربیت و یادگیری ازجمله اقداماتی است که کمک می‌کند فرآیندها کامل‌ترشود.

وی درادامه اضافه کرد: راهکار دیگر در این زمینه فعال کردن و حضور این دانش آموزان نخبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است تا بتوانند مطالبات خودشان را مطرح کنند، نقایص برطرف گردد و در نهایت خروجی این سازمان تاثیرگذار، عمیق‌تر، با کیفیت‌تر و متقن‌تر شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز